Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ja ze wilde al bij nieuw warm worden hè heb zelf ooit een 600 en een 850 spider gehad ook van die dingen die het altijd warm hadden weg gegooid bij mijn broer op de sloop stom stom had ze net als die meer dan50 auto's moeten bewaren maar ja dat is die koe in zijn g.... ........

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

gsm schreef:
zo 11 apr 2021, 14:31
Camperic schreef:
za 10 apr 2021, 16:17
Steunen onder de krikpunten bij vooras gemonteerd, dus kan de camper nu op 4 pootjes stabiliseren :D
Hoe zitten ze achter ? Heb je daar ook een foto van ?
Passen deze op een gewoon chassis ? Dus geen Alko ?

En ik zag dat je de battery sense te koop heb maar waarom gebruik je die niet ? Ik heb hem namelijk wel aangesloten op mijn LFP.
Nee, van achter geen foto volgens mij.Ik heb een AL-KO chassis waar ze achter op zijn gemonteerd.

Ik heb sneller dan verwacht de omvormer vervangen door een multiplus met bijbehorende smart dongle en die heeft dezelfde functionaliteit als de Battery Sense. Voor montage al overbodig dus :oops:

Heb me al wel bedacht dat als ik het niet verkoop ik hem op de startaccu ga aansluiten :mrgreen:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Will »

De camper APK gekeurd en nieuwe banden voor ook een nieuwe mat in de cabine er was vuiligheid uit de toen kapotte kachel gelopen. Stickers besteld en binnen gekregen voor de camper en alles is nu weer bijna in orde want volgende week de achterwand aanpakken die is verkleurd.
De camper is van 2005 en moet nog een paar jaar mee A bevalt hij nog prima en B een andere zit er nog niet in te prijzig momenteel.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Camperic schreef:
zo 11 apr 2021, 22:24
Nee, van achter geen foto volgens mij.Ik heb een AL-KO chassis waar ze achter op zijn gemonteerd.

Ik heb sneller dan verwacht de omvormer vervangen door een multiplus met bijbehorende smart dongle en die heeft dezelfde functionaliteit als de Battery Sense. Voor montage al overbodig dus :oops:
Jammer want ik wil ook graag 2 of 4 stabilisator poten onderbouwen maar weet nog niet welke redelijk geprijsde daarvoor geschikt zijn.

Komt me bekend voor, een BP gekocht maar toch niet geplaatst maar verkopen doe ik niet. You never know en dan moet ik hem weer kopen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DJSmiley »

Kleine dingetjes gedaan. Her en der wat kunstplanten gemonteerd om het idee te krijgen van sfeer.
Kleine platte neodymium magneetjes onder de potjes gekit en een ringetje her en der geschroefd, zodat het niet door de bus vliegt.

Extra 'verdieping' gemaakt in een vrij diepe lade, klein aluminium hoekprofieltje gebogen en erin geschroefd zodat er nu een mooi trespa plaatje in past om zo een halve verdieping te krijgen.

En het scherm (lees: plaat van 60x110cm) afgemaakt die normaal boven de cabine ligt zodat ik die eruit kan pakken en aan de wand kan hangen -> Tegenoverliggend bovenkastje bevat nu de LED projector. Met een Chromecast, 4G router en bluetooth speaker kan ik dan lekker Tv/serie/whatever kijken (mits er dus voldoende 4G dekking is, en anders oldschool USB stickje erin)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Vandaag kabeltje (4 mm2) van multiplus naar EBL gelegd om zo ook startaccu te kunnen laden. Nog niet aan kunnen sluiten helaas, want moet nog even bedenken hoe ik het kabeltje aansluit bij de 10 mm2 die vanaf de accu komt :think:

Ook wat aansluitingen in kabels die niet direct in het zicht zitten verbeterd en een zwevende zekering op een verborgen plek :roll: verwijderd. Voordat het donker werd toch ook nog even voorbereidingen gedaan voor vervanging van radio door Android radio met 10” scherm. Radio wordt geleverd zonder bevestigingsmateriaal. Beugeltje daarvoor gemaakt en een opening daarvoor moeten zagen :wtf: in het dashboard. Hopelijk lukt het morgen om de radio te monteren en aan te sluiten.

Ondertussen heeft mijn vrouw de wandbekleding boven het bed en in twee kastjes verwijderd, om de wand vervolgens te beplakken met kurk en daarna de eerste laag lak te geven.

Al met al een productief weekend :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

gsm schreef:
zo 11 apr 2021, 22:43
Jammer want ik wil ook graag 2 of 4 stabilisator poten onderbouwen maar weet nog niet welke redelijk geprijsde daarvoor geschikt zijn.

Komt me bekend voor, een BP gekocht maar toch niet geplaatst maar verkopen doe ik niet. You never know en dan moet ik hem weer kopen.
Camper staat nog op de oprit, dus zal morgen een foto maken als ik daar aan denk.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jurgenc »

Sempai schreef:
za 10 apr 2021, 9:39
jurgenc schreef:
vr 09 apr 2021, 13:32
FrankdB schreef:
  • het bedieningspaneel (LTnogwat) geeft heel veel licht 's nachts.
Frank
Frank,
Ik weet niet welke burstner je hebt, maar dit is ook interessant voor jou.
https://www.buerstner.com/nl/het-bedrij ... wijzingen/
Is de link naar de handleidingen.
Ik heb een DELFIN T732 van 2020, maar deze staat er niet tussen :-? Iemand ??
Ik heb enkele andere modellen van burstner met een t in de naam en van 2020 geprobeerd.

https://www.buerstner.com/fileadmin/bue ... 020_NL.pdf
Heeft blijkbaar zzlfde paneel.

Paneel lt96

https://www.schaudt.gmbh/de/service-sup ... nloads.php
H20
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

Camperic schreef:Vandaag kabeltje (4 mm2) van multiplus naar EBL gelegd om zo ook startaccu te kunnen laden. Nog niet aan kunnen sluiten helaas, want moet nog even bedenken hoe ik het kabeltje aansluit bij de 10 mm2 die vanaf de accu komt :think:
Dat doe ik met een gele stootverbinder.
Twee krimpkousjes over de draad, de stootverbinder aan de 4 mm2 en dan 20 strengetjes van de 10 mm2 knippen.
Deze past dan in de stootverbinder en een voor een de krimpkousen er over.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Dank je voor de tip!
Niet aan gedacht om de 10mm2 passend te maken voor gele stootverbinder :thumbup:
Camperic schreef:
zo 11 apr 2021, 22:58
Camper staat nog op de oprit, dus zal morgen een foto maken als ik daar aan denk.
IMG_022751CF.jpg
IMG_022751CF.jpg (48.67 KiB) 213 keer bekeken
IMG_022752CF.jpg
IMG_022752CF.jpg (65.49 KiB) 213 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Ruud Adam »

Dit zij alleen maar steunen, toch?
Niet dat je er iets mee kan doen qua levelling?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Camperic »

Zijn inderdaad steunen om mee te stabiliseren en levellen is er ook beperkt mee mogelijk.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Dank je wel voor de foto´s nu kijken of deze ook onder een gewoon chassis passen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zijspan »

Sluiting van kastje gerepareerd, dat was al stuk, sinds wij de camper kochten.
Maar alle stukjes er bij, dan zelf een plaatje buigen en knippen enz, nu werkt het weer.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Plaats reactie