Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Gobert, van 350 naar 420
Niet op de rollenbank geweest. Maar zoals ie nu is, ben ik tevreden. Op cruisecontrol 87 de wijkertunnel in en anders schakelde ie terug naar 5 (schakelautomaat) als ik er uit ging. Nu bleef ie in 6.
Op vlakke weg (gunstige wind) bij 73 al naar 6. Voordien bij ongeveer 78-80
Bert
Niet op de rollenbank geweest. Maar zoals ie nu is, ben ik tevreden. Op cruisecontrol 87 de wijkertunnel in en anders schakelde ie terug naar 5 (schakelautomaat) als ik er uit ging. Nu bleef ie in 6.
Op vlakke weg (gunstige wind) bij 73 al naar 6. Voordien bij ongeveer 78-80
Bert
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Je zal er geen spijt van hebben Bert
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Begonnen met revisie van de achterremmen. Verkeerde veren binnen gekregen en nastelasje van de handrem blijkt krom. Dus eerst wachten tot de goede onderdelen binnen zijn. De plaatselijke onderdelen man was aan het zoeken maar werd afgeleid door een telefoontje en leek mij totaal vergeten. Dus maar online besteld, nog goedkoper ook
De remcilinder ook gelijk vervangen, spul is nu los tenslotte. Als de nieuwe onderdelen binnen zijn monteren en gelijk de rem vloeistof vervangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De remcilinder ook gelijk vervangen, spul is nu los tenslotte. Als de nieuwe onderdelen binnen zijn monteren en gelijk de rem vloeistof vervangen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Kenteken binnen, meteen platen laten maken en erop gezet. We kunnen rijden!
Oh ja, ook nog even de Duitse wegenbelasting betaald van net geen €20,-.
Kwam een keurig nette brief met Nederlandse uitleg.
Oh ja, ook nog even de Duitse wegenbelasting betaald van net geen €20,-.
Kwam een keurig nette brief met Nederlandse uitleg.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Als er een EGR opzit, dan is laagtoerig rijden niet echt gezond.bertt schreef:Gobert, van 350 naar 420
Niet op de rollenbank geweest. Maar zoals ie nu is, ben ik tevreden. Op cruisecontrol 87 de wijkertunnel in en anders schakelde ie terug naar 5 (schakelautomaat) als ik er uit ging. Nu bleef ie in 6.
Op vlakke weg (gunstige wind) bij 73 al naar 6. Voordien bij ongeveer 78-80
Bert
Hoogtoerig houd de egr schoner
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Dat is wat boven mijn pet techniek..
Kun je dat wat verduidelijken?
Kun je dat wat verduidelijken?
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Klopt Bert wat @Woodcamp zegt, af en toe de boel een beetje laten werken op de Duitse autobahn is helemaal niet slecht. Mooie toename van je koppel overigens.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
De gebroken scharnieren van het deurtje van het vriesvak in de koelkast vervangen. De stalen veer binnenin geeft meer weerstand dan de kunststof scharnierpoten aankunnen. Ze scheuren langzaam in en breken dan af. Het is een Dometic RM 8401.
D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
De EGR doet z’n werk bij deellast (bij vollast staat deze dicht en gaat er alleen schone lucht naar de motor, de egr moet -om de euronorm te halen-een gedeelte van de uitlaatgassen koelen en weer terug voeren naar de inlaat)Janpinz schreef:Dat is wat boven mijn pet techniek..
Kun je dat wat verduidelijken?
Bij laagtoerig deellast blijven de roetdeeltjes langer in de egr en hebben meer tijd om te plakken, bij hogere toeren is de luchtsnelheid in egr en inlaat hoger en heeft de roet minder kans om te plakken
Dus zal de de egr minder snel verstoppen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
veertje door warm maken wat laten verslappen zodat het kleppie netan dicht gaat?DynaDetty schreef: ↑zo 27 sep 2020, 10:09
De gebroken scharnieren van het deurtje van het vriesvak in de koelkast vervangen. De stalen veer binnenin geeft meer weerstand dan de kunststof scharnierpoten aankunnen. Ze scheuren langzaam in en breken dan af. Het is een Dometic RM 8401.
D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ja het nadeel van het nieuwe rijden! Ik persoonlijk let meer op het toerental. Dat probeer ik zo rond de 2000 te houden op de vlakke weg en bij klimmen iets hoger.Woodcamp schreef: ↑zo 27 sep 2020, 11:32De EGR doet z’n werk bij deellast (bij vollast staat deze dicht en gaat er alleen schone lucht naar de motor, de egr moet -om de euronorm te halen-een gedeelte van de uitlaatgassen koelen en weer terug voeren naar de inlaat)Janpinz schreef:Dat is wat boven mijn pet techniek..
Kun je dat wat verduidelijken?
Bij laagtoerig deellast blijven de roetdeeltjes langer in de egr en hebben meer tijd om te plakken, bij hogere toeren is de luchtsnelheid in egr en inlaat hoger en heeft de roet minder kans om te plakken
Dus zal de de egr minder snel verstoppen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gr. Aad
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Voorheen reed ik vaak in z´n 6e maar dan zakte het toerental onder de 2000, nu rij ik meer in z´n 5e en zit ik zo rond de 2250
Voorheen zag ik het motor lampje wel eens maar dit jaar niets gezien
Voorheen zag ik het motor lampje wel eens maar dit jaar niets gezien
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Het klepje niet verder als 90 graden openen, vaak wordt het nog verder doorgedrukt en dan wordt de kracht erg groot.Kroppie schreef:veertje door warm maken wat laten verslappen zodat het kleppie netan dicht gaat?DynaDetty schreef: ↑zo 27 sep 2020, 10:09
De gebroken scharnieren van het deurtje van het vriesvak in de koelkast vervangen. De stalen veer binnenin geeft meer weerstand dan de kunststof scharnierpoten aankunnen. Ze scheuren langzaam in en breken dan af. Het is een Dometic RM 8401.
D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
jos
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ja met mijn Ducato L4H2 130 pk 6 bak mis ik geen power. Velen zeggen laten tunen dan heb je heb je meer power en rij je goedkoper! Nogmaals ik mis geen power en heb dit jaar gemeten over bijna 5000 km 1 op 11.48 verbruikt. Vindt dat zelf heel bevredigend. De monteurs bij mijn intussen ex werkgever waren niet blij met het nieuwe rijden! Er waren veel storingen terug te brengen naar het nieuwe rijden volgens hun.
Gr. Aad
Gr. Aad