Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Na een kleine "correctie" (lekje in brandstofleiding op tank) met vlag en wimpel door apk.

En geleerd dat ik de volgende keer de omvormer uit moet zetten. Of alles uit.
Hoop dat de accu weer bijtrekt uit 11.2V.....
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

jansloos schreef:
ma 15 okt 2018, 7:50
Hoi Rudy. Weer terug op het forum.
Die 35 Kg, is dat door dat vele werk aan de camper?
Zo zie je maar wat een vreugde het hebben van een camper geeft :-B
Aan het werk te zien wat je opsomt, volgt er nog wel 10 Kg.
Een gezonde hobby dus, het hebben van een camper.
Veel plezier, en hou ons op de hoogte.

Jan.
Neen hoor, het gaat gewoon nu veel beter met mijn rantsoen.

Een half jaar geleden heb ik bij Blizard thuis gegeten en een paar adviezen gekregen van zijn vrouw. Dus uitscheiden met light rommel en gewoon water. Dat was wennen, maar het helpt wel. Ook drink ik karnemelk ipv gewone melk. Ik lust geen karnemelk, maar begin er aan te wennen.
Dan om de dag een slaschotel en de andere dag een normale maaltijd portie.
4 snee brood, rijkelijk belegd en elke dag minimaal 2 eieren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Vandaag de voeding van de radio van de huishoudaccu naar de startaccu gebracht, in de leiding vanaf de HHaccu zat een fout zodat de accu spanning verloor. Nu de radio direct op de accu aangesloten zodat de radio continu spanning heeft, uiteraard met een zekering.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door KTManiac »

PaulBng schreef:
ma 15 okt 2018, 16:44
Hoop dat de accu weer bijtrekt uit 11.2V.....
Zou me daar niet zo'n zorgen om maken hoor, moet je alleen geen wekelijkse traditie van maken.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Transitje schreef:
ma 15 okt 2018, 19:31
Vandaag de voeding van de radio van de huishoudaccu naar de startaccu gebracht, in de leiding vanaf de HHaccu zat een fout zodat de accu spanning verloor. Nu de radio direct op de accu aangesloten zodat de radio continu spanning heeft, uiteraard met een zekering.
En of dat nu zo,n goed idee is??
De radio gebruikt ongetwijfeld sluipstroom. Voor het geheugen, of de DAB antenne, o.i.d.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

De bus wordt regelmatig gebruikt dus daar verwacht ik geen probleem.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Wij zijn regelmatig twee tot drie maanden met de camper weg en in die periodes staat de personenauto met zijn sluipverbruikers ook gewoon stil voor de deur zonder laders of wat dan ook en na die drie maanden is het starten en lopen.
Dus om zo'n radio op de startaccu zou ik me helemaal geen zorgen maken.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Helemaal met je eens. Ik had vanwege de problemen van het leegtrekken van de accu er een schakelaar tussen gezet, dit had wel als resultaat dat de radio, elke keer dat er weer spanning op kwam, zich steeds weer ging 'laden' en dat duurde steeds even, dat geeft dus wel aan dat de radio dus steeds iets stroom gebruikt.
Maar het probleem van het leegtrekken zat dus ergens in de kabel naar de radio, die ook wel erg knullig was aangelegd en waarschijnlijk toch ergens een heel klein lek had.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Going »

Vandaag dan de carburateur reconditioned. €€300.00 incl. Tune up. Viel nog mee..Maar dat starten direct gaat en die motor na 420 km loopt weer als een zonnetje.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Ook ik vandaag eens lekker doorgepakt.
Hoeklijsten aan linkerzijkant losgehaald en gezien dat het daarachter niet pluis was. Nou is dat verwijderen van dit soort lijsten al een crime omdat altijd die schroefjes zo vast zitten dat ze bijna niet los te krijgen zijn. Dus moest de haakse slijper er aan te pas komen.
Ondanks dat de binnenplaat zeiknat was, was het houtwerk onaangetast. Het verhaal:

Achter mijn zitplaats op de treinzit, heb ik allerlei apparatuur aan de wand. Enige jaren geleden monteerde ik weer even wat aan de wand en ik hoefde niet eens te schroeven. Ik kon de schroeven met de blote vingers in de wand duwen. En dan niet omdat ik sterke vingers heb. Dus destijds "Captain Tolley" er tussen gegoten en de boel werd weer stevig. Ook enkele weken geleden dacht ik er aan te ontkomen want alles was weer kurkdroog en hard. Maar ja, ik ben aan het spuiten geweest en heb natuurlijk een reiniger gebruikt. Mogelijk iets teveel tussen de lijsten gelekt en de "Captain Tolley" iets opgelost. Dus vorige week merkte ik ineens dat de plek weer nat was. Maar, na het opruimen en schoonmaken, is het snel gerepareerd. In nog geen 1,5 uur klaar om te behangen. Mooie nieuwe plaat er in en alles weer netjes dicht.

Om te behangen moet ik natuurlijk wel het rolhorframe er af hebben. Die klere dopjes zaten goed vast. De helft kon ik er uit wippen en de rest moest een schroef door. Nu zag ik dat JasiCamp ze gewoon verkoopt, dus ik bestel gewoon een paar zakjes van die dopjes, hoewel, ik kan ook de mooie dopjes van de alkoofraampjes gebruiken en die met de gaatjes daar. Ziet niemand.
Het rolhorframe is van het grootste raam. Nou, daarachter was het een massagraf zeg. Duizend dooie vliegjes, insekten, 10 pfennig munt en veel stof. Aan de onderzijde van het frame van de hor zat een hele dikke brandplek. De vorige eigenaar heeft daar kennelijk de sigaret of kaars in de buurt gehad. Gelukkig is dit frame toevallig op de kop te monteren en dan valt de brandplek keurig achter het koofje van de gordijnen en zie je niets meer.

Al met al een vruchtbare dag vandaag. Gelukkig maar, want het heeft wat tegen gezeten de afgelopen weken.

Morgen dus behangen en dan aan de douche beginnen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
sleutel13
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 16:50

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door sleutel13 »

Nieuw speelgoed voor de camper. Hiermee kan je een deur openen etc. Of als startonderbreker. Net wat je wil. Zometeen even solderen en programmeren. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Helaas, het frame was niet om te draaien dus moest het gerepareerd en gespoten worden. Paar uurtjes extra werk, maar het zit allemaal weer op de plaats.
De zijwand is behangen en morgen wat schapjes maken en de tafel weer op de plaats. Van de tafel moet ik ook de rand nog even beitsen.
Ik zou anders al met de douchevloer beginnen, maar dat komt later deze week.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Transitje »

Vanmorgen weer liggen stoeien met het electrische opstapje. Al vanaf dat we de bus hebben loopt het steeds wat stroef en af en toe helemaal niet, dan moet ik hem weer loshalen en opnieuw monteren.
Nu wilde ik het een keer echt helemaal uitzoeken. Als het ding vrij hangt dan loopt het soepeltjes in en uit, vastgezet is het weer een stuk minder. Nu heb ik hem steeds weer iets meer vastgezet en uiteindelijk ben ik uitgekomen op 15 mm lager aan de linkerkant en 3 mm aan de rechterkant. Het resultaat is dat het nu vlot in en weer uit gaat. Dit had Adria al direct moeten doen.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
bennic
Berichten: 17
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 15:51
Locatie: Den Helder

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bennic »

Vandaag heb ik een dab+ radio geplaatst in de cabine van de camper. Bij de oude fm radio had ik geen goed ontvangst, hoop gekraak en geruis. Morgen maar eens op mijn gemak een bedraad achteruitrijcamera plaatsen. Wil deze zo monteren dat ik altijd, zodra ik de motor start, beeld heb.
Plaats reactie