Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarioS »

camperaap schreef:
Zijspan schreef:
zo 18 apr 2021, 17:24
Is mijn hobby ook niet, maar ga je door de borstel waschmachine met de camper dan blijft over al dat borstel haar spul aanhangen en is je camper nog niet echt schoon.
Ik gebruik Ekowax. Een foam die je droog opbrengt en daarna gewoon oppoetst met vuil en al. Een zgn nanotechnologie. Werkt bij mij perfect.
Ik collinite 845. Met de waterborstel wassen, dan met de hand wassen met goede shampoo en dan poetsen maar ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Zijspan, welkom bij de club :-B
Hans
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter12 »

Vandaag mag ik de camper weer ophalen bij de garage. Weer een rib uit mijn lijf, maar als het goed is, is ie nu ook weer helemaal in orde.
Pleasure is the path of joy
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door willemzon »

Ik ook, een zg 2 jaars beurt, camper is van 2019.
Olie en oliefilter en Interieur filter vervangen, een uur werk.
357 euro, of je een emmer leeg gooit.
Bedragen slaan nergens op, maar ivm garantie maar laten doen, maar over 2 jaar ga ik eens shoppen hier en daar

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Een grote beurt kun je dan ook heel goed zelf doen. Een oliewissel is eigenlijk een eenvoudig klusje. Interieurfilter kan echt iedereen. Alleen het brandstoffilter vervangen vereist enige behendigheid of speciaal gereedschap. Maar eigenlijk ook voor iedereen met een gereedschapskist wel te doen. Distributie zou ik niet iedereen aanraden. Misschien voor de toekomst een idee om dit (grote beurt) gewoon op een treffen te doen? Ik wil best een voorbeeld geven :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

lastigste van oliewissel door een prive iemand is afvoer van de oude olie en filters, hier in de garage brand de werkplaatskachel er op ,en waarschijnlijk ook bij andere garages waar apart voor de afvoer betaald moet worden :mrgreen: :mrgreen:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

willemzon schreef:
di 20 apr 2021, 15:15
Ik ook, een zg 2 jaars beurt, camper is van 2019.
Olie en oliefilter en Interieur filter vervangen, een uur werk.
357 euro, of je een emmer leeg gooit.
Bedragen slaan nergens op, maar ivm garantie maar laten doen, maar over 2 jaar ga ik eens shoppen hier en daar

Gr willem.
Mijn bus van 2018 heb ik zelf tot nu toe alles gedaan. Is na de aflevering niet meer bij de verkoper of de
Fiat dealer geweest oliefilter en interieurfilter 47 euro full synthetische olie 5w45 kan van 10liter bij de vak garage uit het vat (van meneer Shell) 50 euro de 2 jaar fabrieksgarantie :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

Kroppie schreef:
di 20 apr 2021, 16:13
lastigste van oliewissel door een prive iemand is afvoer van de oude olie en filters, hier in de garage brand de werkplaatskachel er op ,en waarschijnlijk ook bij andere garages waar apart voor de afvoer betaald moet worden :mrgreen: :mrgreen:

jos
In de toekomst brandt mijn werkplaatskachel er ook op; tot die tijd lever ik het gratis in bij de milieustraat. Nu is gratis relatief, maar ik bedoel ik hoef daar niet apart voor te betalen. Zijn er gemeentes die dat wel apart belasten dan?
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Huub56 »

AadenAnke schreef:
willemzon schreef:
di 20 apr 2021, 15:15
Ik ook, een zg 2 jaars beurt, camper is van 2019.
Olie en oliefilter en Interieur filter vervangen, een uur werk.
357 euro, of je een emmer leeg gooit.
Bedragen slaan nergens op, maar ivm garantie maar laten doen, maar over 2 jaar ga ik eens shoppen hier en daar

Gr willem.
Mijn bus van 2018 heb ik zelf tot nu toe alles gedaan. Is na de aflevering niet meer bij de verkoper of de
Fiat dealer geweest oliefilter en interieurfilter 47 euro full synthetische olie 5w45 kan van 10liter bij de vak garage uit het vat (van meneer Shell) 50 euro de 2 jaar fabrieksgarantie :lol:

Gr. Aad
5w45 AfbeeldingAfbeelding
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ja volgens fabrieksopgave is best nog ff zoeken is niet overal te koop meestal 5w40

Gr. Aad
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

Ja misschien tegen alle geboden en verhalen in.
Maar vandaag de camper weggebracht naar FIAT professional voor 2 jaarlijkse beurt (of 40000km), wij haalden nu net de 16000km vanaf 24-05-2019.
Al met al denk ik valt nog mee toch?

En ja, de filters van olie (en de olie), lucht, lucht inlaat cabine worden vervangen en wat nog meer naar voor komt.
Deze beurt staat voor ons aangegeven dat die uitgevoerd moet worden om "in de garantie te blijven" dit voor het FIAT deel.
Het camperdeel vorige week gehad zoals vochtmeting.

Zijn we weer helemaal bij en klaar ervoor denken we. Als we zo horen gloort er een opening rond juni - laten we hopen.

Gezondheid Jaap
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Vandaag de wagen maar even onder de pekel uit gehaald.
Was effe nodig na vorige week.
Wat gepoetst
Haakjes gemaakt aan het opbergsysteem in de garage.
Gisteren al watersysteem gezuurd.
Was er vorig jaar niet van gekomen.
Peter R
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 10:33
Locatie: Anna Paulwna

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter R »

Vandaag de coax kabel van tv naar schotel vervangen. Deze bestond uit 3 verschillende stukken.
Had regelmatig storing, nu uit een stuk gemaakt.
Peter

Follow your dreams, before it's too late.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Toon »

jaap van duijn schreef:
di 20 apr 2021, 20:15
Ja misschien tegen alle geboden en verhalen in.
Maar vandaag de camper weggebracht naar FIAT professional voor 2 jaarlijkse beurt (of 40000km), wij haalden nu net de 16000km vanaf 24-05-2019.
Al met al denk ik valt nog mee toch?

En ja, de filters van olie (en de olie), lucht, lucht inlaat cabine worden vervangen en wat nog meer naar voor komt.
Deze beurt staat voor ons aangegeven dat die uitgevoerd moet worden om "in de garantie te blijven" dit voor het FIAT deel.
Het camperdeel vorige week gehad zoals vochtmeting.

Zijn we weer helemaal bij en klaar ervoor denken we. Als we zo horen gloort er een opening rond juni - laten we hopen.

Gezondheid Jaap
bij thuiskomst met de camper van de garage zou ik toch is kijken of de filters berekend zijn en of dan ook daadwerkelijk zijn vervangen of dat ze alleen maar met de compressor zijn schoongespoten
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie