Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

krijg je de verdenking van een illegale rozen kwekerij, mss tegen de buurvrouw zeggen dat die rozen voor haar bedoeld zijn. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

EasyBee schreef:Eigenlijk heb ik niks gedaan, behalve een pasje tegen een apparaat aanhouden en een pincode intikken.
Maar bij carsupport nieuwe comfort veerpoten laten plaatsen inclusief alles er op en er aan. Linksvoor 3 cm en rechtsvoor 4 cm hoger gezet.
Afbeeldingdat ga je zeker merken: geen gebonk en gestuiter meer maar heus veergedrag...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

PaulBng schreef:
wo 05 mei 2021, 17:22
AadenAnke schreef:Wel aardig wat panelen op het dak Rudy
En dat is dan nog zonder uitschuif panelen Afbeelding



Paul
Inderdaad heb ik daar de uitschuifpanelen niet nodig. Dus slechts 10 van de twaalf in het zonnetje, maar ik meen dat ik er 4 actief had staan.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8461
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door EasyBee »

@gjvonk: Rijdt inderdaad lekker. Hij staat bijna recht, maar voor nog hoger zetten, vonden ze niet verstandig. Zij zijn de vaklui. Maar hij is van 1995 en dit was volgens Carsupport nog de originele vering en demping. Dempers hebben het dus 26 jaar en 230.000 km volgehouden. Waren op zich nog goed en de bumps eigenlijk ook nog en onbeschadigd. Hij kwam niet op de bumps tijdens inveren. Veerschotels waren wel aan hun einde, rubber begon door verdroging kapot te gaan. Alles vervangen, onder het motto : als je de zaak los hebt niet dralen maar doorpakken. Alles nieuw.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Dave72 schreef:
wo 05 mei 2021, 18:26
AadenAnke schreef:
wo 05 mei 2021, 17:10
Oké dus ook een buur die gebeld heeft had er ook zo'n een sterkte

Gr. Aad
Geen idee Aad, zou best kunnen, woon tegenover een flat waar ze de hele dag uit de raaam staren omdat ze geen leven hebben. Echter ga ik er vanuit dat het een actieveling van stadstoezicht is die hem deze week al 3 dagen heeft zien staan (stond er al 6 weken dus heel erg goed is ie dan ook weer niet in zijn werk hahah). Lang verhaal het mag hier niet dus ze staan in hun recht en heb hem weggebracht, staat ie ook mooi droog.

Ik snap het trouwens wel hoor dat ze het niet langer willen hier in de stad, ik woon in een gedeelte als ze daar de vrije hand krijgen dan staat het binnnen te kortste keren helemaal vol met aanhangers, caravans, vrachtwagen, frietkramen, etc.

Haal hem volgende week weer op dan gaan we weer ff op pad.
Ga er maar vanuit dat er gebeld is bij mij in de wijk staan er jaren een 3 tal 9a11 maanden geparkeerd op de zelfde plek vertelde oom agent mij toen hij langs kwam. Het maakt ons niet uit maar als mensen klagen moeten we komen jij hebt de pech dat die vervelende naast je woont! Die vervelende stond zogenaamd wat aan zijn plantjes te doen en hoorde dit echt wel. Als ik de wagen parkeerde was ik nog niet uitgestapt of hij belde al en altijd binnen het uur een politiewagen die langs kwam ff stopte en dan weer verder reed. Gelukkig is die vent verhuisd en nu nergens last meer van. Heb nu een buurman die komt vragen of hij de auto ff ergens anders neer zal zetten zodat ik daar kan staan :thumbup:

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Going schreef:
wo 05 mei 2021, 18:13
Dus een goede buur.
Hou die in ere.
Nee dat is zwaar werk met verstand uitvoeren :lol3: hij laat het door een ander doen :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cosmoscar »

Ik heb mijn camper een wasbeurt gegeven🌝
Onderweg in Griekenland in de buurt van Kalamata op een hele leuke plaats hing een slang met fris water, dus maar aan de slag. Dit is de eerste wasbeurt sinds aanschaf in februari.

Daarnaast vandaag een Grieks Cosmote portable wifi gekocht. 79 euries met 50 GB data erop! Kostte wat studie en google translate maar het werkt!

Tevreden in de zon met een biertje vooraf en Metaxa na het eten is het leven goed.

Oscar
LMC i605
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Prhg »

Achteruitrijlicht camera gemonteerd en bedrading naar voren gelegd en aangesloten.
Zit nog op een schakelaar te wachten zodat ik kan switchen tussen de standaard camera (kijkt naar beneden) en de nieuw geplaatste camera ( om verkeer achter me te kunnen zien).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door CaradoT135 »

Eergisteren de kabelgoot tussen de twee panelen geplakt. Voor de foto's eerst maar het dak even schoonmaken, wat een stof! Nu is er geen kabel meer te bespeuren, de doorvoer van de panelen en schotel zit onder het linker paneel verstopt. Enig nadeel, mocht ik iets moeten wijzigen zal ik het paneel met een draad moeten lossnijden. Achteraf had ik daar beter een paneel met losse spoiler kunnen plaatsen.

Dak Carado.JPG
Dak Carado.JPG (105.6 KiB) 237 keer bekeken
Dak Carado1.JPG
Dak Carado1.JPG (156.28 KiB) 237 keer bekeken
ger47
Berichten: 96
Lid geworden op: do 16 jul 2020, 21:31

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door ger47 »

LPG installatie met 2 flessen zelf ingebouwd.
Alles volgens de Duitse regels, dus degelijk met een vulpunt aan de buitenzijde. :thumbup:
Alugas flessen en Truma apparatuur.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Waarom volgens de Duitse regels?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door des »

Vermoed strengere regels?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Vermoeden doe ik ook weleens wat :lol: maar een Nederlandse wagen dan wil je toch aan de Nederlandse regels voldoen stel de Duitse zijn strenger maar wijken op 1 punt zo af van de Nederlandse dat ze niet samen gaan dan zit je dus fout vandaar mijn vraag

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Zwerfsteen »

Strengere regels hoeft niet per definitie te betekenen dat het veiliger of beter zou zijn.
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie