Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Donald heeft de wielen gewisseld over de banden zegt dat niets
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Slimpie!
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Dan zitten ze dus weer hetzelfde.Stieneke en Donald schreef: ↑za 25 sep 2021, 5:47Gisteren APK gedaan voor onze 18 jr oude Dethleffs. Geslaagd!
Banden vooras nog 3,5 mm profiel, achter nog 5 mm. Dus wielen gewisseld van voor naar achter en andersom.
Wisselen van voor naar achter is 1 X
En dan andersom is 2X
Groet, Ron Greven
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Jullie zijn goed wakker deze ochtend.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Weinig nieuws Donald, gaan ze met zout op stap, op zoek naar slakken
Bert
Ik ben mijn camper, nou ik, voornamelijk Maaike aan het inrichten om over een paar weken naar Spanje te gaan.
Bert
Ik ben mijn camper, nou ik, voornamelijk Maaike aan het inrichten om over een paar weken naar Spanje te gaan.
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ik denk
Van achter naar voor
1 van voor reserve
En achter 2 nieuwe
Met minder als 4mm zijn ze niet meer ,,winter,, geschikt, al staat er eem 3psf symbool op
En die leg je dan ook nog achter
Hopelijk veel strooi zout
Maar nog meer mooi weer
Van achter naar voor
1 van voor reserve
En achter 2 nieuwe
Met minder als 4mm zijn ze niet meer ,,winter,, geschikt, al staat er eem 3psf symbool op
En die leg je dan ook nog achter
Hopelijk veel strooi zout
Maar nog meer mooi weer
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
En ik maar denken,dat banden,wisselen,v Voor naar Achter alleen vroeger gebeurde,toen ze nog duur waren?,echt nog nooit gedaan
Hans
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Bij mijn camper worden de banden vernieuwd wanneer de profieldiepte tegen 4 mm komt (trouwens bij de terreinwagen ook). Ooit met een van m'n busjes een schuiver gemaakt bij regenval - profieldiepte 4 mm.
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
- evdoetelaar+larana
- Berichten: 6714
- Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
- Locatie: Schijndel
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Voorbereidingen getroffen voor de winterstalling. Ook de parafan en de afvoertjes schoon gemaakt. De motorruimte was nogal stoffig (vond ik), dus ook maar even schoon gemaakt (voor zover binnen handbereik).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15352
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Vandaag maar eens begonnen met mijn Samy Solar.
Hier wilde ik een grotere schotel op hebben. Ze worden enkel geleverd in 65 cm uitvoering dus voor Zuid-Spanje hield het niet over, hoewel ik wel tot Almerimar beeld had, maar geen enkele reserve.
Nu was het geen kwestie van eventjes een ander schotelblad, Want dan kan hij niet meer sluiten. Maar ook moest de schotel zo diep mogelijk in de achterzijde van het solarpaneel komen omdat als ik aan de 40° opening kom (b.v. In Marokko maar ook tijdens het zoeken in het verre zuiden), de arm van het solarpaneel de schuine kant van mijn dak raakt. Ik was wel flink aan het rekenen en raakte de kluts een beetje kwijt. Gelukkig heeft forumlid Komtwelgoed, even mijn gedachten de revue laten passeren en hij gaf mij het sein dat ik wel goed zat. Bedankt Edwin
Nu moest de haakse slijper er aan te pas komen om uitsparingen te maken voor de schotel in de armen. Tevens zaten er cilinderkop imbusbouten in alle bevestigingen en daar moesten dus platverzonken bouten in omdat anders de schotel niet diep genoeg kon.
Tot slot moest de LNB arm verlengd worden en opnieuw afgesteld. Dat ging eigenlijk van een leien dakje.
De software van mijn Samy kan ik via het geheime Servicemenu aanpassen. Ik geef als maximale openingshoek (staat standaard op 60° nu 40° aan. Door mijn aanpassingen zal de software dus stoppen als de schotel als hij denkt dat hij 40° achterover staat, in werkelijkheid zal het echter 42 à 43 graden zijn geworden. Dus mooie marge voor het automatisch zoeken.
Er is wel een nadeel aan dit alles. De Samy Solar gaat, bij overschakelen van solar bedrijf naar satelliet, normaal gelijk naar de juiste positie omdat er een GPS chip en kompas in zit. Nu zal hij waarschijnlijk een zoekronde gaan maken. Maar goed, als de camper ietsje scheef stond deed hij dat ook al.
Morgen even zien of ik tijd heb om te testen en als alles goed is, ga ik de armen spuiten en komt de nieuwe 85 cm schotel op het frame. Nu heb ik met een oude schotel gewerkt.
Dit geheel is dus een defecte dakunit. De volledige 65 cm staat nog op het dak van mijn camper. Als alles klaar is, hoef ik dus alleen de armen met de schotel over te zetten. Zal een klusje van een uurtje zijn. Ik heb wel een dakluik in de weg zitten, maar als het echt moet, kan de gehele dakunit een paar cm omhoog en naar voren.
. .
Nogal een verschil in oppervlakte.
Hier wilde ik een grotere schotel op hebben. Ze worden enkel geleverd in 65 cm uitvoering dus voor Zuid-Spanje hield het niet over, hoewel ik wel tot Almerimar beeld had, maar geen enkele reserve.
Nu was het geen kwestie van eventjes een ander schotelblad, Want dan kan hij niet meer sluiten. Maar ook moest de schotel zo diep mogelijk in de achterzijde van het solarpaneel komen omdat als ik aan de 40° opening kom (b.v. In Marokko maar ook tijdens het zoeken in het verre zuiden), de arm van het solarpaneel de schuine kant van mijn dak raakt. Ik was wel flink aan het rekenen en raakte de kluts een beetje kwijt. Gelukkig heeft forumlid Komtwelgoed, even mijn gedachten de revue laten passeren en hij gaf mij het sein dat ik wel goed zat. Bedankt Edwin
Nu moest de haakse slijper er aan te pas komen om uitsparingen te maken voor de schotel in de armen. Tevens zaten er cilinderkop imbusbouten in alle bevestigingen en daar moesten dus platverzonken bouten in omdat anders de schotel niet diep genoeg kon.
Tot slot moest de LNB arm verlengd worden en opnieuw afgesteld. Dat ging eigenlijk van een leien dakje.
De software van mijn Samy kan ik via het geheime Servicemenu aanpassen. Ik geef als maximale openingshoek (staat standaard op 60° nu 40° aan. Door mijn aanpassingen zal de software dus stoppen als de schotel als hij denkt dat hij 40° achterover staat, in werkelijkheid zal het echter 42 à 43 graden zijn geworden. Dus mooie marge voor het automatisch zoeken.
Er is wel een nadeel aan dit alles. De Samy Solar gaat, bij overschakelen van solar bedrijf naar satelliet, normaal gelijk naar de juiste positie omdat er een GPS chip en kompas in zit. Nu zal hij waarschijnlijk een zoekronde gaan maken. Maar goed, als de camper ietsje scheef stond deed hij dat ook al.
Morgen even zien of ik tijd heb om te testen en als alles goed is, ga ik de armen spuiten en komt de nieuwe 85 cm schotel op het frame. Nu heb ik met een oude schotel gewerkt.
Dit geheel is dus een defecte dakunit. De volledige 65 cm staat nog op het dak van mijn camper. Als alles klaar is, hoef ik dus alleen de armen met de schotel over te zetten. Zal een klusje van een uurtje zijn. Ik heb wel een dakluik in de weg zitten, maar als het echt moet, kan de gehele dakunit een paar cm omhoog en naar voren.
. .
Nogal een verschil in oppervlakte.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Zo gezegd, zo gedaan. Na demontage bleek dat ze in de fabriek uitermate zuinig waren geweest met de lijm, waardoor de boel effectief aan een paar hele korte dunne schroefjes hing.
Nu staat de rail buitenom gul in de Polymax, die komt nooit meer uit z'n gootje. Binnenin en aan de glijdertjes van de deur een shotje siliconenspray voor de finishing touch en de deur laat zich weer met één vinger bedienen.
Groet!
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
(eindelijk) eens de bus op de weegbrug gezet.
Kale bus op papier: 1996kg rijklaar
Bus met minimale ombouw voor de keuring naar camper / kwarttarief: 2160kg
Nu, met de ombouw compleet, maar ook de basisuitrusting erin: 2820kg
- Matras
- 20L water
- Tank halfvol
- Keukengerei enzo (pannen, bestek en de hele heissa, + (lege) koelbox)
- Stoelen en tafel
- Gasfles
- Accu, omvormer enzo
Dat was dan ook nog eens incl mijzelf. Al met al een hele nette score, want dat betekend dat ik naar schatting helemaal kaal op zo'n 2600kg uit zou komen. Ik heb m echter 'basis kaal' laten wegen, want bovenstaande dingen zitten er eigenlijk altijd al in.
Das aan bagage (+ eventuele extra passagier) heb ik bijna 700kg marge. En met een L2H2 ga je dat niet aan bagage kwijt kunnen, dus eigenlijk hoef ik met inpakken niet meer over het gewicht na te denken.
Aslasten ook mooi verdeeld: 1460kg voor, 1360kg achter. Allemaal heel mooi want met meeste gewicht (+ fietsendrager die toch iets als hefboom dient) komt op de achteras...
Kale bus op papier: 1996kg rijklaar
Bus met minimale ombouw voor de keuring naar camper / kwarttarief: 2160kg
Nu, met de ombouw compleet, maar ook de basisuitrusting erin: 2820kg
- Matras
- 20L water
- Tank halfvol
- Keukengerei enzo (pannen, bestek en de hele heissa, + (lege) koelbox)
- Stoelen en tafel
- Gasfles
- Accu, omvormer enzo
Dat was dan ook nog eens incl mijzelf. Al met al een hele nette score, want dat betekend dat ik naar schatting helemaal kaal op zo'n 2600kg uit zou komen. Ik heb m echter 'basis kaal' laten wegen, want bovenstaande dingen zitten er eigenlijk altijd al in.
Das aan bagage (+ eventuele extra passagier) heb ik bijna 700kg marge. En met een L2H2 ga je dat niet aan bagage kwijt kunnen, dus eigenlijk hoef ik met inpakken niet meer over het gewicht na te denken.
Aslasten ook mooi verdeeld: 1460kg voor, 1360kg achter. Allemaal heel mooi want met meeste gewicht (+ fietsendrager die toch iets als hefboom dient) komt op de achteras...
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Ik heb de camper geparkeerd aan de Cote d Azur voor een paar weken nazomeren, temperatuur 26 tot 28 graden de komende dagen, camping......gewoon vol....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
- Sandor Gora
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
- Locatie: Vlaardingen
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
Spoelbuis van wc geplakt. Zaten paar lekjes in.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014