Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Paul daar heb je toch ervaring mee sinds een maand of 2 geleden er was een lid uit Schiedam meen ik die kreeg de bodem er niet onderuit? Kwamen ook nog wat tekeningen voorbij

Gr Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Het is er uiteindelijk niet van gekomen daar langs te gaan. Dus nee, geen ervaring.

Hij doet het nu weer goed.
Onderweg enorme hoosbui gehad.
Even afwachten maar.
Ik heb ook een plastic Blokker opstapje bij me.
Geen paniek. (Nou heb ik daar niet zo'n last van )


Paul
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Ach je heb er de tekeningen nu van en met hoos buien en zo kan vocht vreemde dingen doen :lol: biertje op het vrijthof gesmaakt?

Gr aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Ja. Was een Belgisch wit biertje. Iets met Hag. Of zo.

Nu lui naast de camper. Morgen naar Luxemburg. 140km.
Ik heb geen lol aan lange einden, want rij alleen.


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

AadenAnke schreef:Paul daar heb je toch ervaring mee sinds een maand of 2 geleden er was een lid uit Schiedam meen ik die kreeg de bodem er niet onderuit? Kwamen ook nog wat tekeningen voorbij

Gr Aad
Nee die operatie moet nog, is er idd nog niet van gekomen: weer werd slecht, dus camper naar de stalling en daar mag niet zo maar meer geklust worden. Zal nu ook weer niet kunnen, want nu is Paul weg en wij gaan over 19 dagen op reis. Ik avontuur het wel, anders sloop ik de onderplaat er al vast onder vandaan. Zat er bij onze vorige buscamper ook niet onder, nooit gedoe gehad, kon de boel schoon spuiten met de hoge druk op de autowasplaats en liep het stroef? Wat wd40 spuiten, klaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Afbeelding
Led strip op usb voeding ,compleet met ir afstandsbediening of met een app.Geen snoeren,gewoon aangesloten op powerbank.
Nou nog kijken of het werkt.Gewoon als sfeerverlichting dus niet achter de tv.
Is incl.btw en binnen 24 uur thuis,geen tante Alie nodig.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door rbisdom »

Ben benieuwd. Deze is overigens in Nederland niet te koop, wel vergelijkbare. Dit is de Spaanse Amazon.
Ben ook benieuwd of de muzieksynchronisatie uit kan.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door appellover »

Zal het laten weten en of het beetje licht geeft die usb,is maar 5 volt.Verwacht dat in de app alles geregeld kan worden.
Komt morgen niks van het wordt 36 graden dus bij de airco Wimbledon.
Zie dat ze ook waterdichte uitvoering hebben,leuk als verlichting aan de luifel ,gebruikt 1 amp.en de powerbanks zijn 40 en 60 amp dus kan een week branden.
Gr.Ron.
( ps.woon in Spanje en hier vlakbij is een Amazon hub locker waar ik het kan halen,mag van mijn vrouw geen “chinese troep” meer bestellen ,dus geen amazon meer aan de deur.)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jasperenpriscilla »

Vandaag iets gedaan wat al heel lang op het lijstje stond. Onze bertus was nog niet herkenbaar als zodanig....

Van dit:
bertus1.JPG
bertus1.JPG (134.52 KiB) 180 keer bekeken
Naar dit:
bertus2.JPG
bertus2.JPG (98.33 KiB) 180 keer bekeken
bertus3.JPG
bertus3.JPG (93.66 KiB) 180 keer bekeken
Het is nu wel een beetje zaak om eindelijk de volgende klus op te pakken en dat is de striping weer netjes op kleur brengen :-B
Plakkaat is trouwens gemaakt met de lasersnijder door de jongens van Innaut.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

netjes! :)

------------
na de reparatie van het voorraam stonden er nog een aantal dingen op het lijstje, interieur- en luchtfilter vervangen en de remvloeistof nog laten verversen. Olie etc had ik al eerder gedaan.
De eerste 2 heb ik vanmorgen zelf gedaan, zat er nog maar ~20.000km in maar toch helemaal zwart en vol met vogelveren en insecten.
De remvloeistof gisteren bij BTS laten vervangen, half uurtje werk, dus mooi in het (bleke) zonnetje gezeten. De sper is nu ook eindelijk meegenomen nadat ik eerder voorzichtig de nippel gangbaar gemaakt had. Daar kwam een zootje drek uit... (gelukkig eigen systeem, al komt de vloeistof wel uit het rempotje)

Tot slot vanmorgen nog een krakende voordeur (al vanaf aanschaf) opgelost, ik dacht dat het door de best wel ruime scharnieren kwam, maar het bleek dat deurvanger in deur nog maar met één moertje ipv twee vastzat, en het enig overgbleven moertje nog maar met 2 gangen op het draadeindje zat. Ik had al het idee dat die deur steeds meer herrie ging maken... nu weer stil, gelukkig is niet alles ingewikkeld!

Tevens nog wat kilometers gemaakt, wil er toch even mee gereden hebben voor we straks on tour gaan -ook al blijven we in Nederland en hebben we van te voren alles maar geboekt.

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jaap van duijn »

Na 31 dagen aaneen op pad geweest te zijn komen we toch weer wensen en enkele zaken tegen die de aandacht vragen. Ook wegens het geheel los van de paal en of camping/camperplaats staan.
1--De lade in de lade onder kookplaat moet iets soepeler lopen om de zacht sluiten te laten werken.
2--De omvormers is alleen onder de bank aan/uit te zetten en de LED's ook daar aflezen. Nu de aan/uit schakelaar naar buiten brengen zodat je ziet dat de unit aan staat. Dan de 3 LED ook middels een (3) glasvezel draadjes naar buiten brengen zodat we aan, overload en over temperatuur kunnen zien zonder de bank open te maken (kussens eraf en al die gein), gemak moet de mens dienen.
3--De 2 zonnepanelen a 180WP doen het in (waar we geweest zijn Frankrijk en Spanje) perfect, eerst de HH accu onder bestuurderstoel opgeladen en dan de extra onder de bank opgeladen, we kunnen gewoon koffie zetten en ons brood roosteren des morgens, maar we zitten nog met de koelkast of beter gezegd gas voor de koelkast als we vrij staan. Nu hadden we 2x 6kg flessen mee, dit voor koken en koelkast we hebben er nu een leeg 2e net begonnen dus over maar vind ik toch krap, zeker met vrij staan. Ok je kan in Frankrijk en Spanje ook een fles gas kopen - geen bezwaar, maar kan de koelkast ook op de accu?

Dus nu niet wat heb je gedaan, maar wat kan ik oden.
Heeft iemand gegevens om de koelkast op de accu te laten draaien en hoeveel verbruik er is.

Dank alvast Jaap
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door veetee »

@jaap, het betreft denk ik een gewone absorptiekoelkast (eentje die op 230V, gas én op 12V kan). Op 12V kan dan echt alleen tijdens het rijden, het 12V element wordt dan gevoed door de dynamo tijdens het rijden, het verbruik is ongeveer 10A continu - dus je begrijpt dat gaat niet bij stilstand, dan is je hh accu in een mum leeg.
Je zou dan een andere koelkast, een compressorkoelkast, moeten installeren, die zijn op 12V veel zuiniger, en kun je met een beetje redelijk zonnepaneel onbeperkt gebruiken.
Maar, ca. zeg een-en-een-kwart fles van 6 kg voor 31 dagen is toch zeer netjes, flessegas is over het algemeen toch goed verkrijgbaar, omruilen of laten vullen.
Laatst gewijzigd door veetee op di 06 jul 2021, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door javanes »

Absorptie koelkast op 12V gaat volgens mij niet lukken. Die gebruikt ongeveer constant 10A per uur
Dan heb je 2 opties.
1. Koelkast vervangen door compressor exemplaar.
2. LPG dampgasfles aanschaffen en gas aan de pomp tanken.

Edit: Vincent is me net voor. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the kapitein
Berichten: 331
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 21:00

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door the kapitein »

Op het moment dat Peter R de Vries is neergeschoten, hoop dat hij het overleeft...Afbeelding

Heb ik een nieuwe afzuiger opgehangen. De oude maakte vooral veel geluid. Deze doet het stukken beter.

Marco.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk


Afbeelding
Plaats reactie