Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door hathi »

Marco er zijn meerdere manieren,maar is me allemaal teveel,en de fietsen,heb ik toch altijd bij me,met een haak,beschadigd de zwarte drager dus,het word iets,simpels maar effectief,net zoals mijn tandenborstel,en Scheerapparaat,( Braun) welke nu rechtstreeks op 12 Volt worden geladen,wil geen 230VOLT of omvormer in mijn camper ,zie foto.
61D873B3-3BAB-4E05-B563-746DC9A4F26A.jpeg
61D873B3-3BAB-4E05-B563-746DC9A4F26A.jpeg (52.38 KiB) 328 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Adfur »

Vandaag dompelpomp en terugslagventiel vervangen. In mijn camper zat een Comet Ocean dompelpomp met een apart Comet terugslagventiel. Het ventiel had ik vorig jaar al vervangen omdat hij lekte en toen tevens een reserve Comet dompelpomp aangeschaft. De dompelpomp begon steeds meer herrie te maken, ook buiten de camper was het net een straaljager als ik de kraan open deed. Ik kreeg al vragen van ander campinggasten wat dat voor herrie was. De reserve Comet pomp blijkt ook nog behoorlijk veel herrie te maken. Ik heb nu een Reich Powerjet 25 l/m met bijbehorend terugslag ventiel aangeschaft (het Comet terugslagventiel paste helaas niet op de Reich).
Wat een genot deze Reich pomp. Prima waterdruk om te douchen en is behoorlijk stil, buiten nauwelijks hoorbaar. De vorig jaar aangeschafte Comet pomp bewaar ik nu als reserve en de "straaljager" gooi ik weg.
Laatst gewijzigd door Adfur op za 26 jun 2021, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Net de camper gewassen en de watertank afgetapt en gevuld. Het is stink benauwd buiten.

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

25l/m dat is een stevige slok! Weet je zeker dat het geen 2.5l/m is

Gr Aad
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Adfur »

AadenAnke schreef:
za 26 jun 2021, 16:06
25l/m dat is een stevige slok! Weet je zeker dat het geen 2.5l/m is
Gr Aad
Nee hoor, de Comet was 22 l/m en de Powerjet 25 l/m bij 2,1 bar.Dit is wat de fabrikanten opgeven. https://reich-web.com/nl/producten/wate ... -power-jet
"Vroeger" in mijn caravan had ik 12 l/m, maar daar zat geen douche in. Dit is wel de maximum capaciteit, die benut en haal je echter nooit. Je hebt ook nog eens een opvoerhoogte en verliezen in leidingen, om die te overbruggen heb je power nodig.
Laatst gewijzigd door Adfur op za 26 jun 2021, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door isoplus »

Aad, die 25 l/min is zonder restricties zoals leidingen met haakse bochten.
In de praktijk is 10 l/min wel haalbaar met die pomp, je pompt dan in 10 minuten je 100 litertank leeg :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

En in 1 minuut je boiler :bang: ik schat in dat ik tussen de 1 en 1 1/2 l/m uit de kraan krijg opvoerhoogte 1.2meter en slang lengte minder dan 2 meter dat bij een slang diameter van 10mm binnen

Gr Aad
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door jansloos »

Nou ja, niet vandaag, laat ik zeggen ik plaats de foto vandaag, omdat de loshangende gordel "haken" weer tekeer gingen.

"Toen" was ik dat zo zat, dat ik bedacht een ronde magneet (van Alie iets van 25stuks voor weinig toen nog) tegen de toch houten plaat te schroeven. En sindsdien, is dat geklapper en geslinger weg.

Met een deel van de overige 23 magneten heb ik een stuk plastic in de ijzeren bak onder de zitting vastgezet. Zodat de spullen (kleding) niet vuil kan worden.

Daarna vond ik in een afgedankt apparaat twee kleine ronde magneetjes, die een plaatsje vonden in het deksel van het CEEform stopcontact. (jaaa, met Polymax)
Sindsdien hoef ik niet meer op het deksel te letten of hij dicht is. De ijzeren bevestigingsschroefjes houden hem netjes stil.

Het is de moeite van het plaatsen niet waard, maar wie weet zijn er nog die zich ergeren aan klapperende haken en deksels.

En oja, een foto van die haken:
Magneet gordel (Klein).jpg
Magneet gordel (Klein).jpg (52.71 KiB) 155 keer bekeken
Van die deksel nou ja, dat snapt u wel toch?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door TestCase »

Die magneetjes in het deksel van de CEE steker zitten er bij mij standaard in. De magneetjes gebruik ik voor foto's thermometertje, CO/brandmelder...

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Vanmiddag stress.
Hendel van de - binnenliggende - vuilwaterafsluiter “afgebroken”.
Buisje met 2 nokken die weer over 2 nokken op de kunststof afsluiter vallen.
1 van de nokjes op de afsluiter is weliswaar weg maar met een beetje moeite lijkt de hendel toch nog te passen.
Net onder de handgreep - boven aan de buis - zit normaal een kunststof geleide bus maar die heb ik er maar even uit gelaten.
Gat waar de bus invalt zit bijna een cm scheef ten opzichte van de vuilwater afsluiter.
Beierse kwaliteit, maar dan met de Franse slag :-(
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1729
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Sandor Gora »

Deurschakelaar Dometic koelkast provisorisch gerepareerd. Moet eenmaal weer thuis een nieuwe bestellen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Staat bij ons ook op de lijst met restpunten :-)
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mikeanber »

AadenAnke schreef:
vr 25 jun 2021, 16:16
Een tijdje geleden hier de afbeelding gezien van een h profiel en een stuk perplex als bescherming voor de Rollo bij het bed. In het kader van beter goed gepikt dan slecht verzonnen hier maar 2 kopieën van gemaakt. Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf :lol:

Gr. Aad
hallo allen
had ik geplaast en het was de bedoeling dat mede camperraars daar ies mee konde en ja het heeft naar volging topie
:cheers:
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

:thumbup: Ja het beeld had ik nog voor ogen maar topic was ik kwijt

Gr Aad
Plaats reactie