Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Helemaal gelijk in Jan ;-)
Wij hebben de airco van de wagen (cabine) even getest.
Nuttige met het aangename verenigen ;-)
Tot nu toe doet ie het al 500km prima :D
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door NoStress »

Eigenlijk heb ik het laten doen :wink:
Maar samen met een forumlid, de recent ingebouwde originele Boxer Cruisecontrol geactiveerd.
Super content met de CC net als alle hulp die ik op het forum heb gehad :thumbup:
Hans2408
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 20:32

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hans2408 »

Onze camper is 16 jaar oud of jong hoe je het ook bekijkt ,maar om te zorgen dat ze onze camper niet zo maar mee kunnen nemen zat ik te denken aan een bear lock ,ik vond dit wel prijzig ondanks dat het er goed uit ziet .
Mijn oplossing :voordat ik de camper parkeer draai ik de voorstoel naar de tafel en heb ik onderin het stalen draaigedeelte een gaatje geboord en hier doe ik een schijfremslot van een motor door ,helaas voor degene die onze camper wil meenemen om op vakantie te gaan zonder het ons te vragen ,op de bestuurdersstoel zitten gaat helaas niet lukken
Bijlagen
20210602_150101_resize_99.jpg
20210602_150101_resize_99.jpg (340.82 KiB) 335 keer bekeken
20210602_150122_resize_52.jpg
Schijfremslot in draaiplateau
20210602_150122_resize_52.jpg (345.74 KiB) 335 keer bekeken
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Eura1 »

Hey Hans , ik denk dat het beter is om dit te doen na het parkeren ipv voor het parkeren :lol3: :lol3:
Grtz
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarioS »

Vorige week distributieriem, waterpomp, mulitriemen en spanrollen laten vervangen, grote beurt uitgevoerd en de airco laten cleanen. APK ging niet omdat de camper te breed was achter voor de remmenbank van waar ik de camper in onderhoud heb. Vandaag laten doen in Hilvarenbeek bij een APK keuringsstation. Goedgekeurd na een half uurtje.....en dan net in de steekproef van de RDW vallen en dan is het wachten.....half uurtje later RDW keurmeester verschijnt en keert de camper helemaal binnenstebuiten (ruim anderhalf uur bezig geweest). En hij komt naar me toe met de melding "in topstaat!, ik zou ze zo allemaal wel willen zien". Nou we kunnen weer veilig op weg en komende paar jaar weinig tot geen kosten meer (hopelijk :-B ).
Chausson Ti728EB Titanium
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Bij mijn x250 van 2011 wordt over 2 weken de distributieriem etc vervangen en ik lees bedragen van €300 tot €1000
Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten en of de waterpomp ook vervangen moet worden.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Rob A2 »

Ooit bij mijn 2.8JTD zijn één jaar na de eerste distributieriemvervanging nagenoeg alle v-snaren eraf gelopen omdat één vd spanrollen vastgelopen was. Uiteraard net aan het begin vd vakantie in Duitsland. De grote Fiat garage aldaar adviseerde mij om altijd ook alle spanrollen te vervangen omdat de kunststoflagers slecht tegen langdurig stilstaan kunnen. En dat is wat de meeste campers doen. Maar ik weet niet hoe dat met modernere motoren is. Ik laat meestal de waterpomp ook preventief vervangen als de boel toch open ligt. Het pompje is niet het duurste, maar werkuren wel.
Maar niet iedereen houd van preventief onderhoud. Kost altijd meer dan correctief onderhoud, maar geeft meer rust en minder storing.
Laatst gewijzigd door Rob A2 op do 03 jun 2021, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eleonora
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 14 sep 2015, 19:49
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door eleonora »

gsm schreef:
do 03 jun 2021, 13:46
Bij mijn x250 van 2011 wordt over 2 weken de distributieriem etc vervangen en ik lees bedragen van €300 tot €1000
Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten en of de waterpomp ook vervangen moet worden.
Vier en half uur werk en materiaalkosten zonder waterpomp. 750 euro incl btw
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Geleide en spanrollen vervang je toch gelijk met de riem de waterpomp kan je nog overwegen als je heel weinig kilometers maakt en nog goed aanvoelt maar ik zou dat zelf niet doen bij zoveel werk maak het geld van de delen nog maar weinig uit.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DucatoDolf »

gsm schreef:
do 03 jun 2021, 13:46
Bij mijn x250 van 2011 wordt over 2 weken de distributieriem etc vervangen en ik lees bedragen van €300 tot €1000
Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten en of de waterpomp ook vervangen moet worden.
Setje met waterpomp alleen kost al rond de €170,-. (kijk even bij winparts o.i.d.) Als je slim bent ook meteen de multiriem vervangen. Ik moet het nog steeds doen, maar vond het zonder dat de bus omhoog staat toch te veel gedoe. Je kunt er slecht bij als je op je rug ligt, dus een brug is handig. Maar het meeste werk zit in de manuren. Zelf zou je natuurlijk alle kappen/wielkuip al kunnen verwijderen, dat scheelt ook een beetje. Als je de bus een beetje omhoog kan krijgen alles ergens zelf doen?
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door AadenAnke »

Pittig uurloon dealer?

Gr. Aad
Hans2408
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 20:32

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hans2408 »

Eura1 schreef:
do 03 jun 2021, 9:05
Hey Hans , ik denk dat het beter is om dit te doen na het parkeren ipv voor het parkeren :lol3: :lol3:
Grtz
Ships je hebt gelijk, nooit bij stil gestaan 😂😂
Gebruikersavatar
MarioS
Berichten: 159
Lid geworden op: za 16 jun 2007, 23:58

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarioS »

eleonora schreef:
gsm schreef:
do 03 jun 2021, 13:46
Bij mijn x250 van 2011 wordt over 2 weken de distributieriem etc vervangen en ik lees bedragen van €300 tot €1000
Ik ben benieuwd wat dat gaat kosten en of de waterpomp ook vervangen moet worden.
Vier en half uur werk en materiaalkosten zonder waterpomp. 750 euro incl btw
Voor de multijet 130/150/170 is het 6,5 uur. Distributieriem, multiriemen, spanrollen en waterpomp vervangen ong 900,- incl btw was ik kwijt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Chausson Ti728EB Titanium
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

dan moet ik mijn begroting even bijstellen
Ik rekende op €650 voor mijn x250 met 120pk
We gaan het zien
Nu maar even genieten op het zelfbouwtreffen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie