Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Camper weer opgehaald na de verplichte apk, kleine beurt en Bovag opbouwcontrole.

Alles met vlag en wimpel doorstaan; 1 bijzonderheid moet me nog van het hart omdat het getuigd van een 'dubbeltjes mentaliteit' waar ik niet zo goed tegen kan.

Wie mij al langer kent, weet dat ik wat vind van de dealer waar we onze vorige buscamper hebben ingeruild en de huidige hebben gekocht.

Kom ik na 6 1/2 jaar er achter dat ie me op nog een vlak beduveld heeft: bij de aankoop van de camper viel mij op dat er een Duitse gasdrukregelaar op zat (die heeft geen rubber ring, maar een koperen randje in de aansluitwartel die precies in een rubber ring valt die standaard aanwezig is op een propaanfles van o.a. Benegas (BP). Van andere flessen merken weet ik dat niet.

Die wilde ik vervangen hebben door een NL exemplaar zonder koper randje, met rubber ring in de wartel. Dat was oktober 2014. Wat bleek vandaag: drukregelaar en slang waren uit 2013! Ouwe meuk dus.... Is nu vervangen door een 2021 setje, kan ik er weer tegen tot 2027.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Lambiek »

Kan toch gewoon een nieuwe zijn geweest ?
.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door henk en lila »

Heeft de dealer spul op voorraad, is het weer niet goed. :D
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
MarkV
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 17:48
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarkV »

iSonic schreef:
di 11 mei 2021, 17:38
Lekkage gevonden bij een van de ramen. Gelukkig vroeg bij nog niks verrot. Thuis het hele raam er maar uit schoonmaken en op nieuw erin kitten.
Lekkage bij twee van de ramen hier haha. Helaas de dakramen. Vandaag opgelost. Langer verhaaltje hier: viewtopic.php?p=2048431#p2048431
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gsm »

Gisteren ontschorst en opgehaald uit de stalling.
Vandaag nieuwe banden er onder en mooie sierdoppen er op en gewassen.
IMG_2976.jpg
IMG_2976.jpg (131.75 KiB) 406 keer bekeken
Hopelijk wordt het weer volgende week beter dan kunnen we er op uit in Nederland
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
MarkV
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 17:48
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MarkV »

Ziet er puik uit met die sierdoppen zo!
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 13 mei 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Dorfmeister
Berichten: 17
Lid geworden op: di 12 mei 2020, 19:41

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Dorfmeister »

Ook hier een nieuw luifeldoek met geprinte foto op pvc op mijn Dethleffs Globetrotter uit 1988, dankzij Rudy verwezenlijkt. Natuurlijk wel een andere palmbomenfoto dan Donald en Stieneke, maar ook een tropisch tafereel. Haarscherp geprint en als je onder de luifel zit, zit je onder de palmbomen en ben je meteen in vakantiesferen!
groet,
Kogelman
IMG_3487.jpg
IMG_3487.jpg (82.31 KiB) 298 keer bekeken
IMG_3483.jpg
IMG_3483.jpg (163.79 KiB) 298 keer bekeken
IMG_3485.jpg
IMG_3485.jpg (153.17 KiB) 298 keer bekeken
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Lambiek schreef:Kan toch gewoon een nieuwe zijn geweest ?
In oktober 2014 een nieuwe gasdrukregelaar en slang monteren uit 2013, ongetwijfeld nieuw uit het schap maar niet 'vers' meer.

De vervangingseis voor gasdrukregelaar en slang hebben niet te maken met mechanische slijtage maar met veroudering van de toegepaste materialen. Vergelijkbaar met de banden of het pak melk over de datum: nog nieuw, maar niet echt geschikt meer of voldoet niet geheel meer aan de eisen.

Ik kan er nog mee leven als dat netjes gecommuniceerd wordt: 'let op, de regelaar moet u in 2019 vervangen want hij is uit 2013...', maar goed, ik zal wel te veeleisend zijn Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Dorfmeister schreef:Ook hier een nieuw luifeldoek met geprinte foto op pvc op mijn Dethleffs Globetrotter uit 1988, dankzij Rudy verwezenlijkt. Natuurlijk wel een andere palmbomenfoto dan Donald en Stieneke, maar ook een tropisch tafereel. Haarscherp geprint en als je onder de luifel zit, zit je onder de palmbomen en ben je meteen in vakantiesferen!
groet,
Kogelman
IMG_3487.jpg
IMG_3483.jpg
IMG_3485.jpg
Mooi hoor! Ik hoop nog jaren met mijn doek te doen (luifel uit 2016), maar als het vervangen moet worden ga ik zeker ook zo iets doen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

gjvonk schreef:
vr 14 mei 2021, 9:11
Lambiek schreef:Kan toch gewoon een nieuwe zijn geweest ?
In oktober 2014 een nieuwe gasdrukregelaar en slang monteren uit 2013, ongetwijfeld nieuw uit het schap maar niet 'vers' meer.
Hier lijkt me nou helemaal niets mis mee.
Als dat ding nou al 4 jaar in het schap ligt, oké. Maar dit is geen belazeren.

Je wilt nl. wel dat een dealer dat op voorraad heeft liggen. Want wachten willen we ook allemaal niet.
Dat heeft consequenties.
Als jij persé een hele verse wilt, dan moet je dat bij opdracht specifiek aangeven. Dan besteld de dealer voor jou netjes een nieuwe en moet je langer wachten.

Simple as that.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Ik schreef ook al dat het anders zou zijn als hij dat netjes zou hebben gecommuniceerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Je mist mijn punt
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door kasper1 »

Gj.Vonk.

Die wilde ik vervangen hebben door een NL exemplaar zonder koper randje, met rubber ring in de wartel. Dat was oktober 2014. Wat bleek vandaag: drukregelaar en slang waren uit 2013! Ouwe meuk dus.... Is nu vervangen door een 2021 setje, kan ik er weer tegen tot 2027.


Als dit na 6.5 jaar nog pijn doet, is het wel "OUD ZEER" we leven NU in 2021 kijk vooruit maak het jezelf niet te moeilijk :cheers:

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

daar is een woord voor iets met mieren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie