Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

de mijne heeft de kleur: creme geweest.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »


Ik gok dat Luc zo ingrijpt
trekker
Berichten: 22
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 22:40
Locatie: Creil

Nieuwe gasveren geplaatst



Bericht door trekker »

Vandaag nieuwe gasveren onder ons bed gemonteerd.
Tevens een slag sterker genomen , 250 N ipv 200 N .
Is het wat makkelijker omhoog te tillen als we eronder moeten zijn.

Scheelt aanmerkelijk.
Rijden ( te weinig ) rond met Hymer B 554 automaat uit 2011 met 3.0 ltr Fiat
Daarvoor Hymer B 574 met 2,8 jtd
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Toon »

MonRoe schreef:De bumper en onderste rand wordt donkergrijs en de rest van de camper wordt de grijze kleur zoals de Carthago Chic het heeft.
En waarom, lijkt minder vies, valt minder op, en is weer eens wat anders na 17 jaar een witte camper ;-)

nu nog een mooie striping bedenken om er op te doen.
Hieronder een voorbeeld van hoe het er ongeveer uit komt te zien.
inderdaad
zo wordt het een pracht camper :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door WdePundert »

Een gebruikte fietsendrager voor de campergarage opgehaald bij een medeforummer. Binnenkort maar eens monteren.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Een afspraak gemaakt bij een autoruitenboer: woensdag aanstaande een steenslagpitje laten herstellen...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pilha »

Dan hoop ik dat er beter gerepareerd wordt dan bij mij vandaag. Ok, het is een macro-foto, maar toch.
Ik heb de dealer reeds geinformeerd dat ik vragen heb bij het resultaat en wat hij er van vindt.
Want hoewel de reparatie glad is heb ik twijfels over de kwaliteit en duurzaamheid.
Succes
080117 resultaat reparatie steenslag voorruit 900x900.jpg
080117 resultaat reparatie steenslag voorruit 900x900.jpg (44.43 KiB) 1185 keer bekeken
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pilha »

Ik werk nu op een tablet en weet niet wat er van het bericht overblijft na bewerking. De datum onder de foto moet zijn vandaag 080118.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

Pilha schreef:Dan hoop ik dat er beter gerepareerd wordt dan bij mij vandaag. Ok, het is een macro-foto, maar toch.
Ik heb de dealer reeds geinformeerd dat ik vragen heb bij het resultaat en wat hij er van vindt.
Want hoewel de reparatie glad is heb ik twijfels over de kwaliteit en duurzaamheid.
Succes
080117 resultaat reparatie steenslag voorruit 900x900.jpg
Dank voor de waarschuwing, dat ziet er inderdaad niet goed uit. Mijn pitje is kleiner: de grootte van een glasknopspeld (ongeveer 1,5 mm) en nog geen 'kraaiepootjes'. Ik moet van mijn verzekering naar die hele grote (van de reclame)...

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

niet elk pitje, pit, krater is onzichtbaar te repareren natuurlijk,

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door iSonic »

Inderdaad. Zeker grotere pitjes lukken niet altijd onzichtbaar. Voor de duurzaamheid is het vak belang dat het goed gevuld is....
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pilha »

Jullie beginnen over onzichtbaar. Mijn insteek echter is dat deze reparatie in de eerste plaats duurzaam en effectief dient te zijn. Daar heb ik in dit geval twijfels over.
Het ronde doffe gebied met die 2 puntjes in het midden is de gerepareerde krater van 3 mm.
Daaromheen is de opgevulde weggesprongen oppervlakte met micro scheurtjes te zien.
Geen idee wanneer je spreekt over een grote impact. En ook niet of deze inslag correct gerepareerd is.
Wel dat bij latere vervolgschade met dezelfde oorsprong, zonder nu te reklameren, ik geen poot heb om op te staan. Niet voor eeuwig, dat weet ik ook wel. Maar tegen die tijd ben ik hopelijk gesettelt bij mijn huidige verzekering en kan indien nodig de ruit vervangen worden onder verzekeringsvoorwaarden zonder dramatische gevolgen bij afloop van de polis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door gjvonk »

@Pilha: dat snap ik. Is deze ruitreparatie ook door je verzekering vergoed? Dan zou ik bij geen gehoor bij de hersteller, de verzekering zelf vragen om een 2nd opinion. De gelaagde en verlijmde voorruiten van bestelbussen zijn nou niet bepaald de goedkoopste om te vervangen, ook niet na 4 of 5 jaar premie betalen...een goed uitgevoerd herstel kan vervanging op zijn minst uitstellen maar het doel is voorkomen van vervanging.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Pilha »

@gjvonk: In principe vergoedt mijn verzekering ruitreparaties of vervanging, zonder franchise en malus. Punt is, ik ben net een paar maanden bij deze verzekering, met een ruimhartige aanvangs no-claim. Nu kunnen ze vanwege een ruitreparatie of vervanging niet je premie verhogen. Ik heb de polis niet bij de hand maar denk overigens wel dat er aan het aantal ruitschadeverrgoedingen een limiet zit. Het gevaar in Frankrijk is het feit dat een voertuigverzekering eenzijdig verlenging kan weigeren. Die beslissing hoeven ze niet te motiveren. Vooral oudere chauffeurs, zoals ik, kunnen maar beter behoedzaam omgaan met schademeldingen en afwegingen te maken, zeker in het begin.
In dit geval heb ik niet gemeld. Overigens zal ik jouw opmerking volgen door de verzekering (jurische bijstand is incl.) evengoed te vragen mijn twijfels te beoordelen, indien de garage negatief reageert. Groet.
Plaats reactie