Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Er zullen een of twee panelen bij moeten zo is het gedoemd te mislukken.
Of een andere stroombron, maar ik neem het woord generator niet in mijn mond want daar zit een ban op :wink:
Verder is het zo dat je avonds de stroom al verbruikt hebt en dan moet je maar afwachten of je de volgende dag weer volop zon hebt om de schade weer in te halen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Staat wat beter zo Ben. Tevens niet gelijk het risico dat je de deur uit de sponning drukt als het vriesvak open is. :thumbup:

Vandaag maar eens met de vinger over het zijscherm geveegd. Helemaal bruine vlek op rechterscerm. Roestwater!. Ik heb daarom een donkerbruin vermoeden dat mijn alkoof zo'n beetje onder water staat. Het rook daar al niet zo fris en aan de voorzijde kwamen er luchtbellen onder de verfrand.
Het ruitje voor was al defect en vervangen door een trespaplaat. Ik heb het rubber wel goed gekit, dus het zal ergens anders weg moeten komen. Het betekend dus ook dat ik een weekje eerder naar huis zal moeten komen dan gepland om voor de overwintering in Spanje toch de boel een beetje netjes te hebben. In ieder geval morgen maar even een paar gaten boren zodat het water er weer uit kan.
En dan doet ook de WC spoeling het niet meer. Aangezien de pomp wel werkt als ik de spanning van het relais doorlus, zal het dus in de microschakelaar van de spoeler zitten. Dus moet het hele zooitje er uit omdat mijn armen net een beetje te kort zijn om het van buiten af te doen.

Gisteren even een beste windhoos en storm gehad.
Blijkt vanmiddag dat de tentstok van de schuurtent in twee stukken is gebroken. Deze er dus even uitgehaald. De delen verwijderd en het stuk wat recht staat vervangen naar de bolling. Toen het elastiek weer door de carbonstok zuigen. Viel niet mee, eerst maar even met een wollen draadje. Enfin, het staat nu weer een beetje netjes maar er moet nog een verlenging van het kapotte deel (ong 7 cm) komen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nieuwsgierig naar de waterschade in de alkoof, de boel maar eens even uitgepakt.
Voorlopig kwam ik een lege 8 liter waterfles tegen, geplet door de safaritent en de voorzijde. Nu kan ik mij niet voorstellen dat ik de lege flessen bewaarde, dus ik vermoed dat hij echt vol heeft gezeten met bronwater.
De safaritent heb ik de vorige week er uit gehad om te controleren of alles aanwezig was i.v.m. belangstelling van forumleden. Wellicht is het terugleggen met gevolgen gepaard gegaan.
In ieder geval kwam er vanochtend geen water meer uitlekken, ondanks heftige regen afgelopen nacht. Het roestspoor, met vingers en doek niet te verwijderen, verdween (simpel en snel) met een natte lap met Jif.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Theo en Marian
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 14:06
Locatie: Het Land van Maas en Waal (Gld)

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Theo en Marian »

De ophangrubbers van de uitlaat maar eens vervangen. En weg hinderlijke resonantie bij het stationair draaien .
Iedereen is met niets begonnen.
Hymer B 678 2013 , 3.0 liter, 188 Pk , EP-levelsystem, trekhaak, 2 x 110Ah HH, 2 x zp, 1500 W Victron.
---------------------------------------------
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

gisteravond: het gat rondom de bevestiging van de veiligheidsbeugel afgeplakt nadat iemand vanmiddag heeft geprobeerd om deze met wat geweld open te trekken terwijl wij op het strand lagen in Malgrat de Mar. gelukkig is het niet gelukt om binnen te komen maar hebben we wel schade aan de buiten en binnen wand.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door bertt »

Dat is vervelend Monique. Stonden jullie vrij of op een plaats met meerderen?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

We stonden gewoon geparkeerd bij personen autos. Niet de intentie om daar te blijven overnachten. Gewoon een paar uurtjes naar het strand zoals alle locale dat ook doen.
We lagen nog geen 100 meter vsnu de camper met zicht op de camper.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
JBoom
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 26 dec 2014, 14:08
Locatie: Linne, Limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door JBoom »

Op APK geweest, zonder op of aanmerking weer goedgekeurd! :D
Grtz,
Jos

Carpe Diem
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Toon »

een extra plankje erbij gemaakt op de friet pannetjes op te zetten
wordt weer jami jami :-B :-B :-B
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
goldforton

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door goldforton »

Op diverse plaatsen in woonruimte en garage extra inbouw stopcontacten 4x 12 volt en 4 x220 volt
adieu stress :wave:
huub
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door chrisvanlaar »

Kroppie schreef:en vol moet ie zijn s,avonds , anders begin je de dag met een niet volle accu , en de dag daarop word het natuurlijk nog erger , de allerbeste manier om een accu te slopen .

maar nu het positieve , als er minder zon is , is er ook minder behoefte aan afkoeling .
heb je een accu computer om een beetje bij te kunnen houden hoe het met de laadtoestand van de accu is ?
ben benieuwd hoe dit zal gaan .

jos
Ik heb (nog) geen laadcontroller om te kijken hoe het gaat, maar denk er wel aan om er een aan te schaffen.
Ik kan er geen paneel bij leggen want dat extra gewicht wil ik er niet bij hebben. Het is toch al krap met laadvermogen.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

@Chris, Wat je er overdag instopt kun je er 's avonds uithalen, tot op zekere hoogte natuurlijk.
Maar dit project ga je niet met één 100 watt paneel redden.
Er komt dan stomweg niet genoeg binnen om die grootverbruiker te voeden.
En als je toch al een gewichtsprobleem hebt zou ik helemaal niet aan die airco beginnen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Hoofdnoorman »

Wilde vanochtend beginnen de WC spoeler te repareren en toen deed hij het weer. Dus de cassette geleegd en dus verder genieten van de vrije dag. Totdat ik natuurlijk gebruik moest maken van de WC en de spoeling het weer niet deed. Alsnog dus de hele zaak uitgebouwd en op tafel in de camper nagekeken. Bleek dat de aansluitingen van de microschakelaar op de cassettesleuf los zijn geraakt.
Ik dacht in de eerste instantie dat de microschakelaar onder de drukknop defect was, en kon mij dat niet voorstellen omdat alles nu via een relais gaat en zodoende weinig stroom erdoor. Maar ja, die klep gaat steeds open en dicht en nu breken daar dus de draadjes van af.
Morgen maar even sanitair kit kopen en de boel weer afkitten.
Als het nu weer gebeurd, het is al de derde keer, dan gaat er een separate drukknop op.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door chrisvanlaar »

Cee Pee schreef:@Chris, Wat je er overdag instopt kun je er 's avonds uithalen, tot op zekere hoogte natuurlijk.
Maar dit project ga je niet met één 100 watt paneel redden.
Er komt dan stomweg niet genoeg binnen om die grootverbruiker te voeden.
En als je toch al een gewichtsprobleem hebt zou ik helemaal niet aan die airco beginnen.
Airco heb ik een jaar geleden in de dubbele bodem ingebouwd. Hij weegt een kilo of 20 dus als het daar van moet afhangen. Ik zoek meestal een CP met een stroompaal als het erg warm is. Maar de omvormer is dus voor noodgevallen als het zo uitkomt. En gelijk een test hoelang mijn airco kan draaien in de praktijk erop. Laagste stand natuurlijk (230v 1,7A)

Chris


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Plaats reactie