Porta Potti voor Ford Nugget?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
wim 2
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 11:01

Porta Potti voor Ford Nugget?



Bericht door wim 2 »

Er is mij verteld dat in het vak achter in onze Nugget de kleinste uitvoering Porta Potti past.
Zijn hier mensen op het forum die in het bezit zijn van een Nugget en ook een porta potti aan boord hebben en zo ja welk merk en of type.
De afmetingen van het vak zijn 35 br x 32 h x 37 diep.
Gebruikersavatar
HanK
Berichten: 1450
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 22:03
Locatie: N.H



Bericht door HanK »

Bij mij past er net de Porta Potti 335 achter tussen de wielbak en de achterwand van mijn Transit.
gr. HanK
Met de Ford Transit en TT 730 met Tmc antenne, kom je overal ( maar wel opletten!).
rimosa
Berichten: 10
Lid geworden op: di 09 nov 2010, 20:47



Bericht door rimosa »

Ik heb ook pas een Nugget Hoogdak gekocht en ik heb begrepen dat de onderste ruimte van de hangkast juist gemaakt is voor deze Porta 335.
Bij mij is het in elk geval geen probleem. Ook zou er een iets groter type in moeten kunnen, maar dat betekent sleutelen aan het profiel van de kast.
wim 2
Berichten: 89
Lid geworden op: zo 11 nov 2007, 11:01



Bericht door wim 2 »

Hey bedankt allemaal ik heb de porta potti 335 besteld, wel een prettig gevoel dat we straks niet meer s'nachts de bus uit moeten!!!!!
Gebruikersavatar
nijenrode
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 13 dec 2013, 10:23

Re: Porta Potti voor Ford Nugget? - Nugget 2017, Dometic 976?



Bericht door nijenrode »

Hallo, weet iemand of de ruimte voor een kampeertoilet in een Nugget 2017 nog dezelfde afmetingen heeft of dat ze zijn veranderd? Onze bus komt over 4 weken ik wil graag vast op zoek naar een passend toilet.

Behalve een Porta potti 335 las ik ook ergens over een Dometic 976 en ik zag veel types van het merk Enders. Heeft iemand ervaringen of tips om te delen? Zit je trouwens niet heel laag op zo'n klein wctje? Ik ben bang dat ik niet meer overeind kom... :mrgreen:

Bedankt!
hevala
Berichten: 20
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:08

Re: Porta Potti voor Ford Nugget?



Bericht door hevala »

Oudere Nuggets (ik dacht van voor 2006) hebben een kleiner porta potti vak. Daarna is die groter geworden en hetzelfde gebleven dus dat geldt ook voor 2017 (een Nugget Plus heeft een vast toilet overigens). Het grootste formaat dat in het "nieuwe" vak past is een Dometic 976. Daarop is dat vak overigens ook op maat voor gemaakt omdat Dometic als toeleverancier van Westfalia ook bijvoorbeeld de koelbox levert. Omdat wij zeer vaak op plekken staan waar geen mogelijkheid is om te lozen, (en we alle "boodschappen" op de pp doen) is het grotere zwartwater volume van de Dometic 976 wel zo prettig.

Om overeind te komen trek ik me vaak op aan de handdoeken rail. Die is daar weliswaar niet voor bedoeld, maar als je maar niet in het midden trekt, maar aan de zijkanten waar die rail vastgeschroefd is kan dat prima.
Plaats reactie