Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik heb het afgelopen weekend een Olys MPPT solarlader geïnstalleerd (capaciteit 350W). Deze heb ik gekocht via Ali inclusief Bluetooth dongel. De lader geeft laadstroom door van twee 100 w panelen. De laadstroom loopt via de EBL naar de LifePo4 en de startaccu (onderhoud). De lader functioneert goed en laadt bij redelijk zonlicht en een temperatuur van ongeveer 21 graden 8A per uur (gemiddeld). Binnen 5 uur 40A. Gelet op de tijd van het jaar vind ik dit een mooi resultaat. Ik ben er in ieder geval content mee.

Groeten,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door seth_space »

Dat lijkt me deze geteste door Adam welch.
https://youtu.be/udxCUEs7dyU
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door laika kreos 3009 »

Dat klopt. Dit is de 165 W uitvoering zonder ventilator en Bluetooth. De 350W is uitgevoerd met ventilator. Ik heb een aantal keren gecontroleerd in hoeverre de lader warmer werd. Ik heb geen merkbare warmte toename waargenomen (controle met de hand).

Groeten,
Andre
Laatst gewijzigd door Aloys op di 24 aug 2021, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door rijschoollucassen »

@Marco Polo, Klopt, Hanwag. Foutje, bedankt..
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Marco Polo »

Gebruikersavatar
Bounce Team
Berichten: 51
Lid geworden op: za 03 okt 2009, 15:52
Locatie: Hoogeveen

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Bounce Team »

Met verwijzing naar de schoenmaker / verzooldiscussie: Dit is de schoenmaker waar Bever / Vrijbuiter de schoenen heen stuurt:
https://www.cambreur.nl
Met vriendelijke groet,
Jan Lankhorst aka Bounce Team
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Peter12 »

laika kreos 3009 schreef:
zo 22 aug 2021, 18:31
Ik heb het afgelopen weekend een Olys MPPT solarlader geïnstalleerd (capaciteit 350W). Deze heb ik gekocht via Ali inclusief Bluetooth dongel. De lader geeft laadstroom door van twee 100 w panelen. De laadstroom loopt via de EBL naar de LifePo4 en de startaccu (onderhoud). De lader functioneert goed en laadt bij redelijk zonlicht en een temperatuur van ongeveer 21 graden 8A per uur (gemiddeld). Binnen 5 uur 40A. Gelet op de tijd van het jaar vind ik dit een mooi resultaat. Ik ben er in ieder geval content mee.
Was er absoluut niet tevreden over en heb hem binnen een paar weken vervangen voor een Victron. De mosfets waren uitgefikt, ondanks dat ik ver onder het maximum zat.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jheeck »

Een setje Camperforum stickers. Dankjewel voor de vlotte toezending Eugene!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Gisteren een bijna nieuwe straalcabine opgehaald. Ik dacht: "Dat is makkelijk en professioneel om de frames van de Oyster schotels nog mooier/beter schoon te maken." :think:
Kom ik er thuis achter dat ik de "Spare" compressor van mijn bedrijf al jaren geleden had verkocht aan een buurman verderop in de straat en enkel een lichte heb bewaard. :DD Nou, die kan het werk niet aan dus heb ik de keuze.
Nieuwe compressor er bij kopen, kost in de (lawaai)groep ongeveer 350 euro en in de (silent) meer dan het dubbele, of de cabine maar weer verkopen en mijn verlies nemen.
Ik heb toch maar voor het laatste gekozen. Met de hand (roterende borstels etc.) perfect schoonmaken van het Oyster frame kost mij ongeveer één tot anderhalf uur, maar ik heb eigenlijk steeds lekker buiten in het zonnetje kunnen werken.
Hij gaat maar op MP voor een net bedrag en volgende keer ga ik eens even beter nadenken. :wink:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Going »

Het kan aan een dagje ouder worden liggen.😅😇
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

:-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Kroppie »

zo lang het bij een 1 dagje blijft is het nog niet zo erg :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Going »

Nieuwe e-reader.
De Kindle van de directrice batterij wat slecht aan het worden. Dus neemt ze mijn Likebook 7.8" over en ik mocht de grotere Likebook 10 aanschaffen.
Nu lezen als een gewoon boek per bladzijde.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door 309T16 »

Normaal post ik hier nooit. Maar dit kan ik jullie niet onthouden.

Bij de Lidl is een nieuwer model van de contructie-ledlamp verschenen. Het vorige model heb ik al 6 jaar en bevalt nog steeds prima.
Nieuwe model heeft nu een USB laad aansluiting en een lading status indicatieled (4 kleuren). Geeft beduidend meer licht dan de vorige versie.

Qua afmetingen is het ronduit een klein ding!

I.t.t. een staaflamp is deze ook handig om neer te zetten tijdens een klusje, hetgeen met een staaflamp altijd lastig is.

Afbeelding

https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-led ... p100321995
Plaats reactie