Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door hathi »

Mijn Gardena koppeing past precies in het gat,en is er nog nooit uit gegaan,tijdens het vullen,dus heb ik hem niet :-B
Hans
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5576
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Camperic »

Toon schreef:
wo 05 mei 2021, 10:07
Hier geen pvc bocht die blijft niet zitten in onze camper maar een trechter met een vaste schuine uitloop
Die past ook mooi in alle campers
En toch deze camper gekocht of had je het vooraf niet geprobeerd :lol:
B1gcheese schreef:
wo 05 mei 2021, 8:49
Ik heb een spiraalslang waardoor er soms wat spanning op komt te staan als ik wat verder van de kraan sta.
Idem. Ik ben ook blij dat ik hem heb gekocht, overigens al voordat ik een spiraalslang had. Als je het samen met een Gardena koppeling met waterstop gebruikt dan kun je de slang van camper loskoppelen i.p.v. aan de de kraan als de tank vol (genoeg) is zonder dat het daarbij een zwembad wordt :D
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Toon »

Och Eric
Bij aankoop van de 9e camper let je niet meer op zulke kleinigheden die simper aan of op te lossen zijn
Dan let je o.a op de punten die je zelf niet op kunt lossen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
KenJo
Berichten: 24
Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:28
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door KenJo »

PaulBng schreef:
di 23 feb 2021, 18:20
Een paar m2 7-laags isolatiedeken en meters biaisband.
Bedoeling is daar een soort van "gordijn" van te maken om de hele achterdeuren-partij te isoleren. #volgendewinter #Alpen

En mss blijft er wel wat over voor andere dingen...


Paul
Afbeelding
Mag ik vragen waar je dit spul gekocht hebt? Wij willen een deken/ gordijn maken voor tussen de leefruimte en de cabine van de camper en ik ben dus naarstig opzoek naar soort gelijks
Fiat Ducato 244 motor 2.3jtd met chiptune bj 2002 Knaus Sun Traveller 650 opbouw
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Sun »

Drinkwaterpompje op accu van Amazon. Aangepast zodat deze op de drinkwaterjerrycan past. Scheelt optillen, nu wel gedaan voor foto.
Via Aliexpress goedkoper, maar deze had ik al binnen 5 dagen.
https://www.amazon.nl/Waterflespomp-Aut ... 1188&psc=1

Gr Arie
Bijlagen
2E72E929-43FA-44A0-AFDB-9EB6367E1A11.jpeg
2E72E929-43FA-44A0-AFDB-9EB6367E1A11.jpeg (153.26 KiB) 279 keer bekeken
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door macfocus »

Je hebt een camper dus daar zal over het algemeen toch een vast tank en pomp inzitten? Dus tenzij je een zelfbouwer hebt waarbij je dat niet hebt gemaakt, waarom een losse jerrycan met pomp?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Sun schreef:
zo 16 mei 2021, 13:06
Drinkwaterpompje op accu van Amazon. Aangepast zodat deze op de drinkwaterjerrycan past. Scheelt optillen, nu wel gedaan voor foto.
Via Aliexpress goedkoper, maar deze had ik al binnen 5 dagen.
https://www.amazon.nl/Waterflespomp-Aut ... 1188&psc=1

Gr Arie
Ik zou heel graag vernemen wat de opvoerhoogte was van dit pompje. Kan hij dus water van een meter hoogte opzuigen?

Lijkt mij ook wel handig zodat ik de waterfles in de koelkast kan leggen en dit pompje voor mijn drinkwater kan gebruiken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Sun »

@macfocus, er zit van alles in mijn camper. Maar een dergelijk pompje, voor fris water? Omdat het kan.

@Rudy, ik heb eea opgemeten. Ik sta op de camping, dus ben wat beperkt in de mogelijkheden. De pomp zelf is voorzien van een siliconenslang van 50 cm (x ca. 6 mm). Wanneer de slang gestrekt is, dus met een opvoerhoogte van 50 cm, dan kan de pomp nog steeds water opvoeren.

Maar het wordt beter. Je vroeg om een meter, dus heb ik de siliconenslang verlengd met een stuk gasslang, om te kijken wat haalbaar is. De gasslang was 1.32 m lang.
Al met al weet de pomp met een totale opvoerhoogte van 1,8 meter nog steeds water op te voeren.




Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Vopper »

Voor korte tripjes heb ik een 10ltr jerrycan met dompelpompje in de garage staan met slang naar extra kraan bij spoelbak. Kan de grote tank droog en schoon blijven :D (dit idee via het forum opgestoken)

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Sun schreef:
zo 16 mei 2021, 15:28
@macfocus, er zit van alles in mijn camper. Maar een dergelijk pompje, voor fris water? Omdat het kan.

@Rudy, ik heb eea opgemeten. Ik sta op de camping, dus ben wat beperkt in de mogelijkheden. De pomp zelf is voorzien van een siliconenslang van 50 cm (x ca. 6 mm). Wanneer de slang gestrekt is, dus met een opvoerhoogte van 50 cm, dan kan de pomp nog steeds water opvoeren.

Maar het wordt beter. Je vroeg om een meter, dus heb ik de siliconenslang verlengd met een stuk gasslang, om te kijken wat haalbaar is. De gasslang was 1.32 m lang.
Al met al weet de pomp met een totale opvoerhoogte van 1,8 meter nog steeds water op te voeren.




Gr Arie
Kijk, daar houd ik van. :bow: :hug: :cheers: :cheers: :thumbup:
Fijn dat je het even geprobeerd hebt voor mij. Ga ik ook mooi zo'n pompje bestellen en even een "Spaanse" Waterflesdop ombouwen met slang en ontluchting. Die past plat onder in mijn koelkast. Slangetje er aan door de koelkast en op aanrecht de kraan. Heerlijk koel drinkwater zonder de koelkast open te doen. :-B Alleen een klein gaatje boren voor het slangetje.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Vopper »

Wordt het straks een hele batterij kranen: oud water, vers drinkwater, gekoeld water :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door bertt »

Rudy,
Maaike en ik hier zitten te schudden van de lach op de bank.
Ik zeg nog, "Hij doet het echt hoor"
Maaike, "O ja, weet het zeker" :lol3:

Bert.
Ik kom kijken van de winter
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door bupozaanstad »

Afgelopen vrijdag een nieuwe VHF / UHF tranceiver aangeschaft, de Icom ID-5100, in mijn beleving een geweldige set met Dstar, GPS en natuurlijk ook analoog. Met de gezondheid gaat het een stuk minder dus had mijn wederhelft en ik zoiets van kopen dat ding en er van genieten zolang als het kan, ik hoop nog heel lang ;-)
Bijlagen
Icom ID 5100-2_resize.jpg
Icom ID 5100-2_resize.jpg (135.93 KiB) 119 keer bekeken
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Zeker, ik was het al heel lang van plan. Ik had al speciaal een portabledoucheset gekocht en paar jaar geleden voor iets van 6 euro. Die is dan wel op 12 volt. Maar ik had een buisje met een mooie ronde boog van een schemerlamp. Die wilde il op het aanrecht, maar dat buisje is zoek geraakt. Dus nu maar deze oplossing. (voorlopig)
En inderdaad, ik het er twee besteld. 1 voor koud bronwater en 1 voor het water tappen in mijn Dolce Gusto.
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (84.57 KiB) 106 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie