Kwarttarief

Algemene campervragen en -opmerkingen.
wallisman
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 13:10
Locatie: Noord-Limburg



Bericht door wallisman »

Autostar schreef:
Kees2 schreef:hou er ook rekening mee dat sommige gemeente's moeilijk kunnen doen over langdurig parkeren ( langer dat 3 dagen)

het is een recreatievoertuig, net als een caravan.
Geld dit ook voor zwevers en drugverslaafde ??????????
nee hoor, dit geldt alleen voor mensen die door sparen & hard werken iets hebben opgebouwd :wink:
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Jongens we zijn hier een nieuwe campervriend aan het helpen, kan dat even on topic?
lucastess03



Bericht door lucastess03 »

Ook hier wordt iedereen geholpen
Dat is niet alleen in of topic

Gr Willy
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Ik kreeg de brief ook dat je per 1 juli per maand mocht betalen. Kreeg echter ook meteen de rekening voor een heel jaar. Mijn tijdvak begint op 30 juni. Tja. Nog een jaartje wachten dus met het betalen per maand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen



Bericht door 't Busje »

Wij zijn vier jaar geleden begonnen met een Kia Pregio, eerst als dubbele cabine met een matras achterin en sinds vorig jaar als een "echte" camper, met hefdak, keukenblokje, bed, kastjes enz.
Ons busje is ongeveer even groot als een VW bus, maar veel goedkoper en naar onze ervaring wel betrouwbaar, mede door de wat ouderwetse techniek. We hebben er inmiddels 60.000 km mee gereden, o.a. naar Lissabon en de Noordkaap, zonder enig probleem.
Een nadeel is dat je geen doorloop hebt van de voorstoelen naar achter, omdat de motor onder de voorstoelen zit.
Op Marktplaats en de auto-websites worden voldoende 2e hands Pregio's aangeboden voor een schappelijke prijs.
Misschien is dit een idee, als een VW bus boven de begroting gaat.
bolletjeom
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 22:20
Contacteer:

goed nieuws



Bericht door bolletjeom »

het goede nieuws...

ik begin het te snappen. dat van dat kwartaaltarief.
Vandaag twee busjes bekeken en ik stond in iedergeval niet met mijn mond vol tanden toen de experts het woord "kwartaaltarief" lieten vallen.

Ik ga nu nieuwe topics beginnen met nog meer domme vragen

groetjes rudi
op www.bolletjeom.nl vind je onze reisverslagen van oa een camperreis door Australie en Nieuw-Zeeland
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

domme vragen bestaan niet enkel domme antwoorden.. :wink:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Husly
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 23:10
Locatie: Horst



Bericht door Husly »

Als je een taxibus koopt dan hoef je geen BPM te betalen,hij moet dan wel 3 jaar of ouder zijn.ook bij de RDW vergeten ze dat wel eens.Wij hebben al verschillende taxibusjes zelf omgebouwd en nog nooit BPM betaald. :P
Over dat kwarttarief:Als je een kwarttarief hebt dan kun je toch niet maandelijks betalen?Of heb ik het niet goed gelezen?
husly
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Voor een bus op geel kenteken (hoeft dus geen taxi te zijn) is de bpm al betaald. Bpm betaal je als je een grijs kenteken bus om laat keuren. En kwart tarief moest je tot 1 juli van dit jaar per jaar betalen. Vanaf 1 juli kan het ook per maand.
Afbeelding
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Husly schreef:Als je een taxibus koopt dan hoef je geen BPM te betalen,hij moet dan wel 3 jaar of ouder zijn.ook bij de RDW vergeten ze dat wel eens.Wij hebben al verschillende taxibusjes zelf omgebouwd en nog nooit BPM betaald. :P
Over dat kwarttarief:Als je een kwarttarief hebt dan kun je toch niet maandelijks betalen?Of heb ik het niet goed gelezen?
husly
De RDW regeld de BPM niet maar de douane doet dat.
En een (ex) taxi heeft een personenauto (geel) kenteken dus er is geen BPM plicht.
ben1
Berichten: 1
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 10:31

Kwarttarief



Bericht door ben1 »

Marius schreef:
Autostar schreef:Heee camper vrienden
Heb vandaag de eerste keer een positief bericht van de belastingdienst
ontvangen betaalde eerst 700 euris in een keer, mag het nu in
12 maanden, ik schrik me dood

Voel de bui al hangen
Wij gaan dit kwart terief niet lang houden!!!!



Gr Willy
dat was ook mijn eerste gedchten willy..

denk dat het een voorbode is van het verdwijnen van het kwartaals kortings tarief.

In dit verband: het kwarttarief mag officieel alleen als de kampeerauto als tweede auto wordt gebruikt, dus je moet er een gewone auto naast hebben. Er wordt overigens niet op gecontroleerd, dus de camper als enige auto wordt kennelijk tot nu toe gedoogd. Misschien gaat dit nog veranderen?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Je mag ook alleen een camper hebben hoor. Ook dan krijg je kwart tarief. Heb ik jaren gehad. Onze gewone auto staat nu op naam van mijn vriendin. Ook dat mag gewoon. Er staat nergens dat je naast je camper nog een gewone auto moet hebben. Wel willen verzekeringsmaatschappijen graag dat je de andere auto dan ook bij hun in de verzekering doet als je een camperverzekering aan gaat vragen. Maar voor het krijgen van het kwart tarief maakt het niks uit.
Afbeelding
Plaats reactie