Voor de deur?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Hobbyist

Voor de deur?



Bericht door Hobbyist »

Beste medecampers,

weten jullie hoe lang een camper voor je huis mag staan?
Caravans mogen tegenwoordig maar 1 dag staan.
Vinden wij wel erg kort!


Groeten Peter en Christl.
campertje

voor de deur



Bericht door campertje »

hoy hoy onze camper staat het hele jaar door op onze oprit. Niemand die er wat van zegt en zo gaat t al jaren.
Het fijne is dat je m veel meer gebruikt denk ik dan wanneer je m iedere keer uit de stalling moet halen.
Ik zie bij ons trouwens caravans ook best wel lang staan groetjes campertje
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Dit is per gemeente verschillend. Over het algemeen wordt drie aaneengesloten dagen als maximum gezien. Kijk even wat bij jouw gemeente de plaatselijke A.P.V. voorschrijft.
Er is al erg veel geschreven over dit onderwerp op dit forum. Probeer de zoek-funktie maar eens.

Gr,
Stef.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Dit is sterk afhankelijk waar je woond en wat er in het APV staat.Ik woon in Rotterdam Hoogvliet daar is het de eerste 2 jaar door de wijkagent gedoogd ,maar nu sinds 2 jaar een nieuwe wijkagent en toen was het gelijk over.In de zomerperiode word er niet zo nauw gekeken maar daarna is het echt over.In principe mag ik met mijn camper helemaal niet voor de deur (hoewel er dus niemand last van heeft) parkeren,de limiet is namelijk niet langer dan 6 m en hoger dan 2.40 m nou daar kom je met een camper al gauw overheen.Ik heb echt van alles geprobeerd ook bij de deelgemeente maar mooi geen respons.Men zegt gewoon je valt onder vrachtwagens.Heb het met Martin van de http://www.camperinfo.nl/ ook al eens over gehad.Dit is de Rotterdamse ervaring ,maar mogelijk in jouw woonplaats ????? anders.Informeer eens bij je gemeente of politie.Je kunt hem ook laten staan totdat je een waarschuwing krijgt,maar meestal ben je dan te laat om nog een parkeergelenheid te zoeken.
Laat het nog eens weten.
Freek
g.bouwmann
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 11 feb 2004, 1:31
Locatie: Deventer

Re: Voor de deur?



Bericht door g.bouwmann »

Hobbyist schreef:Beste medecampers,

weten jullie hoe lang een camper voor je huis mag staan?
Caravans mogen tegenwoordig maar 1 dag staan.
Vinden wij wel erg kort!


Groeten Peter en Christl.
Het ligt ook vaak aan de buren of aan een camperhater die dan de milieu politie belt die komt dan en zegt dat de camper binnen 3dagen weg moet zijn. mits je hem dagelijks gebruikt dan doen ze er niets mee.
groeten George
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Voor de deur?



Bericht door MonRoe »

Hobbyist schreef:Beste medecampers,

weten jullie hoe lang een camper voor je huis mag staan?
Caravans mogen tegenwoordig maar 1 dag staan.
Vinden wij wel erg kort!


Groeten Peter en Christl.
Als een caravan maar 1 dag bij jullie mag staan, dan mag een camper dat ook, aangezien die in hetzelfde rijtje valt in het apv. Recreatieve voertuigen, zoals caravans, aanhangwagens, kampeerauto's etc.

Voor de zekerheid even navragen bij het gemeentehuis.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Gebruikersavatar
vanHooltje
Berichten: 2696
Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
Locatie: Friesland
Contacteer:



Bericht door vanHooltje »

Bedankt voor de tips mensen, wij gaan het even checken bij de gemeente.


Groetjes Christl :roll:
yerküre
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 22 feb 2004, 11:50
Locatie: Haaglanden



Bericht door yerküre »

Gelezen op: http://www.nu.nl/news/479520/14/Politie ... en_in.html
Parkeren is geregeld in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV). Dit reglement zegt onder meer dat parkeren is toegestaan op elke weg waarvoor geen parkeerverbod geldt. Bepalingen die een lagere overheid opneemt in de Algemeen Plaatselijke Verordening (APV), mogen daar nooit strijdig mee zijn.

Het lijkt mij dat dit dan ook voor campers binnen de gemeentegrenzen zou moeten gelden!
Antje



Bericht door Antje »

Ja dat lijkt mij ook!
't Is toch van de gekke dat je een camper niet mag parkeren zoals een luxe auto.
Ik weet dat men vrachtwagens kan weren maar dan geven ze meestal een aangewezen plek, waar je vervolgens niet kan staan want hij wordt helemaal gestript!! :evil:

Bij ons kan de camper op het erf als het nodig is maar dan zijn onze auto's weer vogelvrij :evil: dus gaat hij zo snel als mogelijk de stalling weer in!

Volgens mij moeten we eens flink in aktie komen als NKC en/of CCN :roll:

gr. Anneke.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

kom maar niet in actie...

stel dat je iets veranderd krijgt landelijk gezien, en daarop worden dan de AVP aangepast..
Klinkt wel leuk, maar je kunt er vergif op in nemen dat de overheid (lees G. Zalm) een jaar later de camper korting afschaft omdat "die campers" toch 365 dagen per jaar op de straat staan.. :? :?

Gewoon voor de deur zetten, en afwachten. Krijg je een brief van de gemeente dat ie weg moet teken je bezwaar aan, met als reden dat je hem vaker dan 1s per 3 dagen gebruikt. Vervolgens een paar weken lang ook daad werkelijk de camper een paar keer per week gebruiken. Hebben ze geen poot meer om op te staan.

Welke gemeente woon je trouwens.. ??
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 893
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 18:08
Locatie: Maassluis
Contacteer:



Bericht door Joke »

In principe mag ik met mijn camper helemaal niet voor de deur (hoewel er dus niemand last van heeft) parkeren,de limiet is namelijk niet langer dan 6 m en hoger dan 2.40 m nou daar kom je met een camper al gauw overheen
Dit gebeurt in Maassluis nu ook !
Moeten van 16.30 tot 7.30 ergens op een parking voor vrachtauto's gaan staan (die snel te vol is) en kunnen dan dus 's avonds gewoon nergens meer naar toe - geen vergadering of feestje - zonder eerst een 1/2 uurtje te lopen om busje op te halen en daar ook weer neer te zetten - weer 1/2 uur lopen.
In Maassluis zelf kunnen we dus helemaal 's avonds nergens meer naar toe.
En wat te denken over de veiligheid qua inbraak / vernielingen?
En dat voor die 19 cm te hoog - verder passen we in elke parkeerplaats met onze 5 m. en staan nooit voor iemands deur.
Wij hebben GEEN andere auto of vervoermiddel
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Sorry Marius.
Dit ben ik echt niet met je eens ,wat je daar zegt gaat hier bij ons niet op.
Zomers sta ik wel een week voor de deur dat word tot nu toe gedoogd,maar anders hooguit een dag,En het dagelijks verplaatsen is er hier echt niet bij.
Ik ben jaloers op Eindhoven daar staat er in iedere straat wel 1 althans in de omgeving van de Floralaan.

Zodra er sprake is van 6,00 bij 2.40 is het einde verhaal.
Freek
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

ha ha wat is dit nu weer..:)

kijk eens naar de datums van de berichten hier.

Marius
Bericht Geplaatst: Di 08 Feb 2005, 18:51

Joke
Bericht Geplaatst: Wo 08 Feb 2006, 22:37


Freek W
Bericht Geplaatst: Do 09 Feb 2006, 0:28

das knap timen van joke..:)
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Plaats reactie