Import van camper uit Duitsland met MTM van 3850 kg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Sjef
Berichten: 1124
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 21:31
Locatie: Veghel



Bericht door Sjef »

Anonymous schreef:waar kun je die 5- of 14 daags kenteken halen. In Duitsland of Nederland

Al Vast mijn dank
Madamconcorde


In Duitsland kost ongeveer 250 euro voor 14 dagen en 90 euro voor 5 dagen exportkenteken.
josca & kids



Bericht door josca & kids »

Dit moet worden verzorgt door de verkoper teminste in ons geval. maar volgens mij worden ze gehaald bij het postkantoor of bij de ADAC soort anwb.
Gast



Bericht door Gast »

wim s schreef:het adres is
TUV NORD NEDERLAND B.V
Emoeweg 12 nl-8218 pc lelystad
telefoon 0320 288701
fax 0320 288627
ik heb even opgezocht wat de kosten zijn.
€50
€9.50 btw
€14.00 rembours
totaal €73,50.
grroetjes wim.
Dit klopt niet meer TUV zit tegenwoordig in vaasen!
Gast



Bericht door Gast »

Geachte heer knaus

Als u een camper invoerd waar een europese typegoedkeuring op van toepassing is kunt u volstaan met een goedkope "CV"keuring (auto mag maximaal 3 jaar oud zijn).

Heeft u een camper gekocht zonder europese typegoedkeuring dan moet uw camper altijd een importkeuring ondergaan ook al is hij maar 6 maanden oud.

Hoe kunt u zien of er een europesetypegoedkeuring op uw camper van toepassing is?
Als u de fahrzeugbrief open slaat moet er op de rechterkant een nummer vermeld staan beginnend met een e (Bijvoorbeeld e11*81/16*2003)
Ook kan het voorkomen dat dit " e " nummer niet op de fahrzeugbrief vermeldt staat maar wel op het constructie plaatje van de camper
(deze zit meestal op de rechter zijkant van de camper of als u de deur van het woongedeelte open doet, om de hoek op de inbouw geplakt.

Samengevat: Europese type goedkeurings nummer in de fahrzeugbrief OF
op een constructieplaatje. Dan goedkope "CV"keuring.
Geen europese typegoedkeuringsnummer. Een "dure" importkeuring.

Let op! Bij een CV keuring heeft u ALTIJD een CVO verklaring van de importeur nodig.
Deze verklaring aanvragen bij de importeur op chassisnummer (als u bijv. een hymer heeft op een fiat onderstel besteld u de verklaring bij HYMER en niet bij FIAT).

Ja , ook ik werk bij die "lastige"RDW.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

nogmaals gebruik de zoek functie en alles wordt duidelijk
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gast



Bericht door Gast »

Anonymous schreef:Geachte heer knaus

Als u een camper invoerd waar een europese typegoedkeuring op van toepassing is kunt u volstaan met een goedkope "CV"keuring (auto mag maximaal 3 jaar oud zijn).

Heeft u een camper gekocht zonder europese typegoedkeuring dan moet uw camper altijd een importkeuring ondergaan ook al is hij maar 6 maanden oud.

Hoe kunt u zien of er een europesetypegoedkeuring op uw camper van toepassing is?
Als u de fahrzeugbrief open slaat moet er op de rechterkant een nummer vermeld staan beginnend met een e (Bijvoorbeeld e11*81/16*2003)
Ook kan het voorkomen dat dit " e " nummer niet op de fahrzeugbrief vermeldt staat maar wel op het constructie plaatje van de camper
(deze zit meestal op de rechter zijkant van de camper of als u de deur van het woongedeelte open doet, om de hoek op de inbouw geplakt.

Samengevat: Europese type goedkeurings nummer in de fahrzeugbrief OF
op een constructieplaatje. Dan goedkope "CV"keuring.
Geen europese typegoedkeuringsnummer. Een "dure" importkeuring.

Let op! Bij een CV keuring heeft u ALTIJD een CVO verklaring van de importeur nodig.
Deze verklaring aanvragen bij de importeur op chassisnummer (als u bijv. een hymer heeft op een fiat onderstel besteld u de verklaring bij HYMER en niet bij FIAT).

Ja , ook ik werk bij die "lastige"RDW.
Ik denk dat we hier allemaal langs elkaar heen praten.

De camper is 6 maand oud.
De camper heeft een fahrzeugbrief met een Europese typegoedkeuring.
De camper heeft een fahrzeugbrief waar door de Duitse TUV in Duitsland een verandering in het GVW is aangebracht. ( 3850 naar 3500 )
De RDW in Almelo heeft de fahrzeugbrief gezien en zegt dat er een complete invoerkeuring moet plaatsvinden omdat de typegoedkeuringsnummer aangepast moet worden.

Het probleem:

De camper krijgt dan tevens een APK keuring en zal dan ieder jaar gekeurd moeten worden ( extra kosten ) tevens kost z'on keuring ± € 180,- terwijl een verkorte keuring ± € 80,- kost

Opmerking :

Een half jaar geleden heb ik ook een camper van 6 maanden oud ingevoerd deze had geen CVO verklaring en heeft wel een verkorte keuring ondergaan.
Dus geachte heer van het RDW, hoe kan dit ?
Bedrijfsmatig heb ik veel te maken met RDW en ben tot de conclussie gekomen dat er op verschillende stations verschillend gehandeld wordt.

mvg
Gerard
Gast



Bericht door Gast »

Op afstand is dit natuurlijk moeilijk te beoordelen.
Er zijn namelijk ook nog een aantal uitzonderingen (bijvoorbeeld als er een P in de europese typegoedkeuring voorkomt).
De regelgeving is dus complex en zonder de papieren van hieruit niet tebeoordelen.

Over de APK, de keuring lijkt op een APK maar u hoeft geen apk telaten uitvoeren tot de auto 3jaar is.
Gast



Bericht door Gast »

Geachte gast van de RDW

Bedankt voor de reaktie en toelichting

mvg
Gerard
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

Realiseer je bij dit alles dat het laadvermogen officieel duidelijk naar beneden gaat.
Bij mij zit ik er met een volle watertank en 2 personen al overheen.
Ben overigens in de afgelopen 10 jaar maar 1 keer in duitsland gekontroleerd wat me € 30,-- heeft gekost

groeten

wim
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Anonymous schreef:
wim s schreef:het adres is
TUV NORD NEDERLAND B.V
Emoeweg 12 nl-8218 pc lelystad
telefoon 0320 288701
fax 0320 288627
ik heb even opgezocht wat de kosten zijn.
€50
€9.50 btw
€14.00 rembours
totaal €73,50.
grroetjes wim.
Dit klopt niet meer TUV zit tegenwoordig in vaasen!
Ze zijn wat hardleers hier kijk nu maar gewoon bij TÜV
Knaus TI Sport 650 2007
Gast



Bericht door Gast »

Inderdaad jan,ik ben heeeeel hardleers. op de duitse site is het adres nog niet aangepast.
Maar stuur jij alles maar naar lelystad,dan sturen wij de papieren naar VAASSEN!
Gast



Bericht door Gast »

Ja Jan en die prijzen die je laatst via google van exportkentekens hebt doorgegeven op dit forum kloppen helaas ook niet.

Ben vanmorgen bij de strassenverkehrsambt in Ahaus geweest, kosten exportkenteken voor 14 dagen € 150,- en daar komen dan nog enkele administratiekosten van ± € 40,- bij.

Kortom via google kan iedereen goede of foute antwoorden vinden.
Het mooie van dit forum is dat de meesten ervaringen uitwisselen.

gr
Gerard
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn



Bericht door janschrik »

Anonymous schreef:Inderdaad jan,ik ben heeeeel hardleers. op de duitse site is het adres nog niet aangepast.
Maar stuur jij alles maar naar lelystad,dan sturen wij de papieren naar VAASSEN!
Eerst eens goed lezen voor je kommentaar op mijn informatie hebt Grote Onbekende, je stuurt het dan zeker naar dit adres:
TÜV NORD NEDERLAND B.V.
Ben Bijsterbosch
Schorsweg 4
NL-8171 ME VAASSEN
Tel. +31 578 668233
Fax +31 578 571122
E-Mail bbijsterbosch@tuv-nord.nl
E-Mail post@tuv-nord.nl
Website http://www.tuev-nord.nl
Dat stond op de duitse site van de TUV.
Gerard schreef:Ja Jan en die prijzen die je laatst via google van exportkentekens hebt doorgegeven op dit forum kloppen helaas ook niet.
Ben vanmorgen bij de strassenverkehrsambt in Ahaus geweest, kosten exportkenteken voor 14 dagen € 150,- en daar komen dan nog enkele administratiekosten van ± € 40,- bij.
Bij de ADAC staat nog steeds:
Die ARISA Ausfuhrversicherung - gelbe Versicherungsbestätigung - kann für mindestens 15 Tage bis maximal 12 Monate abgeschlossen werden. Sie gilt für die Staaten des geographischen Europas, darüber hinaus in allen Ländern, die auf der Internationalen Grünen Versicherungskarte aufgeführt und nicht durchgestrichen sind. Sie kostet:

Für Pkw, Wohnmobil 80 € für 15 Tage, 160 € pro Monat

Für ein Motorrad 40 € für 15 Tage, 55 € pro Monat

Ach, als je meer moest betalen zal wel zo zijn, ik probeer ook maar iets te vinden.
Knaus TI Sport 650 2007
Gast



Bericht door Gast »

Klopt Jan en er staat ook bij dat je deze kunt afsluiten bij een strassenverkehramt, nou daar stond ik dus vanmorgen en ik moest betalen wat ik al eerder gemeld heb.
Ik vroeg nog waarom er op het internet andere prijzen staan vermeld daar had ze geen antwoord op.
Trouwens bij mijn dealer betaalde ik ook € 120,- voor 5 dagen.( € 80,- haftplicht en € 40 admin.kosten)
Dus het verschilt nogal, en dat wilde ik alleen maar zeggen.
Dus geen hardfeelings Jan.

gr.gerard
Plaats reactie