Wasgoed drogen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jan50
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 14 mar 2004, 15:56
Locatie: het drukke westen

Wasgoed drogen



Bericht door jan50 »

Beste mensen.

Zoals ik een paar dagen geleden al liet merken hebben wij een camper gekocht, die pas in juni wordt afgeleverd. Tot dat moment zijn wij verwoede caravanners.
Ik lees me al een paar dagen een slag in de ronte op dit forum om zoveel mogelijk te weten te komen over onze toekomstige vakantie besteding. Wat een informatie hier!!!
Toch zit ik nog met een vraag waar ik niet direct een antwoord op kan vinden. Nl hoe drogen jullie het wasgoed tijdens de vakantie?????
Ik heb de zoek opdracht geprobeerd, maar die geeft geen uitsluitsel. Voor jullie misschien een stomme vraag, maar voor ons een grote vraag. Op de caravan gebruiken wij een molentje op de dissel of een waslijntje aan de grepen om de caravan te verplaatsen. Maar beide atributen zitten niet op de camper die wij hebben gekocht :(
Wilt u zo vriendelijk zijn wat ideeen te spuien???
Henk
Berichten: 433
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:00
Locatie: Heerenveen
Contacteer:



Bericht door Henk »

Ik heb een wasdroger mee..................nee geintje,maar wij doen dat met een lijntje onder aan de luifel.
In noodgevallen in de badkamer,lucht verwarming aan dakluik los.........


groeten Henk
humok



Bericht door humok »

de fietsendrager is een aardig rekje uitgeklapt.
Hugo
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06



Bericht door Navigator »

Beste Jan50,

Er zijn een aantal mogelijkheden, en het luifellijntje is er 1 van. Als je een fietsendrager hebt is het mogelijk om daar met 2 aluminium profielen 20x20mm en ca. 1 meter lang, een droogrekje van te maken met ca. 5 lijnen a 1 meter breed.

Als je een tekeningetje wil hoor ik het wel!

Er is ook nog een mogelijkheid om een rekje (Blokker) te hangen in de opening van een raam.

Groetend,

Peter
Forum verlaten.
Simon 2
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 26 okt 2003, 13:38
Locatie: Emmen



Bericht door Simon 2 »

Of gewoon een waslijntje spannen tussen twee bomen :lol:
Nissan King Cab met afzet Unit
d´r op en d´r af mooi toch?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

of op de trap [ladder]achter op de camper
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Als we veel hebben dan gaan we of naar een wasserette of op een camping en dan gaat de was in de wasmachine en in de droger.

Kleine dingen, zoals de dagelijkse handdoeken en theedoeken enzo, of af en toe een handwasje, die hangen wij op op een droogrek, gewoon zo'n ding die je koopt bij de blokker. Ingeklapt is heel erg dun en gaat die gewoon onder het bed.

Of we hangen het op klerenhangers in de natte cel en dan droogt het daar wel tijdens het rijden.

Natte jassen en zo, gaan bij ons ook de natte cel in. Wij hebben daar enkele haakjes aan de deur en aan 2 wanden, dus er kan aardig wat in.

Op het moment dat je bijv. de kachel ook nodig hebt, is de hangkast (als tenminste je kachel onder de hangkast zit) ook een prima droogplek.

Als we op een camping staan willen we ook nog wel eens, als de luifel uitstaat, de zwembad handdoeken ophangen over de armen van de luifel.

Heel wat mogelijkheden dus.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Simon 2 schreef:Of gewoon een waslijntje spannen tussen twee bomen :lol:
Maar in vredesnaam NIET op een camperplaats!!! :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Aloys schreef:
Simon 2 schreef:Of gewoon een waslijntje spannen tussen twee bomen :lol:
Maar in vredesnaam NIET op een camperplaats!!! :lol:
in de sahara ook moeilijk
daar kan het aan het camele gras :lol:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Wij hebben een droogmolentje, zoals jij ook hebt bij de caravan, welke je op het dissel van de caravan plaatst.
Ik heb een aluminium (staal mag natuurlijk ook, maar is roestgevoeliger) pijpje gemaakt waar de droogmolen inpast. Onder het pijpje heb ik een scherpe punt gelast, zoiets wat men ook gebruikt in de pleziervaart om in een weiland je boot aan vast te leggen. Het geheel sla ik dan als een haring in de grond, en het droogmolentje staat.

Groeten Abe.
BABSI
Berichten: 815
Lid geworden op: zo 21 dec 2003, 0:37
Locatie: Overpelt Be
Contacteer:

algemeen



Bericht door BABSI »

Was drogen doen wij op een rekje van blokker,en dat hangen we in het raam.Kan je niet weggaan, maar dat geeft niet we wassen alleen op campings, en dat is gemiddeld 1x in de week.
en als we veel was hebben (wat meestal is) dan spannen we gewoon was- draad over heel de plek, en dat vind ik het summum van kamperen.
Strijken is over bodig, want waar wij heen gaan waait het altijd.
Veel plezier met het plannen maken voor je vacantie. :D :D
Een foto maken van je grote onderbroeken is leuk voor thuis :!: :!:
De FORUMFOTOGRAFE!

http://www.bepmaassen.nl
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: algemeen



Bericht door MonRoe »

BABSI schreef:Was drogen doen wij op een rekje van blokker,en dat hangen we in het raam.Kan je niet weggaan, maar dat geeft niet we wassen alleen op campings, en dat is gemiddeld 1x in de week.
en als we veel was hebben (wat meestal is) dan spannen we gewoon was- draad over heel de plek, en dat vind ik het summum van kamperen.
Wij komen steeds meer campings tegen waar het verboden is om waslijnen te spannen. Ik moet zeggen dat ik het ook geen gezicht vind.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
BABSI
Berichten: 815
Lid geworden op: zo 21 dec 2003, 0:37
Locatie: Overpelt Be
Contacteer:

algemeen



Bericht door BABSI »

Het is toch prachtig allemaal wapperende was.Thuis gaat alles de droger in ,en op de camping gaat alles weer zoals vroeger, is toch romantisch.
:)
De FORUMFOTOGRAFE!

http://www.bepmaassen.nl
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door loes burger »

wij wassen nooit en ja aan het eind van de rit is het een hele berg en die gaat thuis in de wasmachine. uiteraard heeft iedereen zijn kleine of grote "ergernis" :twisted: en die van ons is campers (en caravans) met een eeuwige waslijn vol. :) :wink: en zeker op een camperplaats; een enkele hand-of theedoek hangt wel eens even op het fietsenrek. zouden we langer dan ruim 3 weken weggaan, dan zouden we was-en droger op een camping gebruiken, maar in al die jaren hebben we dat nog nooit gedaan
Plaats reactie