Taxateur voor camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Taxateur voor camper



Bericht door Dick-B »

De naam die freekvo op gaf hebben wij ook gehad,
Is goed op de hoogte wat campers betreft,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Taxateur voor camper



Bericht door Camperic »

AadenAnke schreef:
wo 27 okt 2021, 13:37
Ook dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik kocht de onze inclusief wat extra’s nieuw nog niet op kenteken gezet aan het eind van het seizoen maar stond wel al een maand of 4 in de showroom (2018) ruim 10.000 onder de prijs uit het boekje. Voor dat geld had ik er een jaar later echt geen vervanger voor kunnen kopen. De waarde was hoger dan dat op de rekening stond. Zal nu niet lukken.
Klopt :thumbup:
Dat verschil is echter eenvoudig objectief te bepalen, dus taxatie is nog steeds eenvoudig :wink:
Taxatie van een camper van enkele jaren of meer oud en voorzien van accessoires die er kort of langer geleden op zijn gemonteerd is subjectief en het resultaat dan ook discutabel.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Taxateur voor camper



Bericht door willemzon »

Weet je waar ik bang voor ben, dat de taxateur mee gaat in de camper gekte en de camper veel hoger taxeerd dan de reële waarde, met het gevolg dat aan de hand daarvan een veel hogere premie betaald moet worden

Mijn camper moet ook binnenkort getaxeerd worden vanwege het overstappen naar een andere verzekering. Ik zou het prima vinden als mijn camper getaxeerd wordt op de prijs of er iets onder waar ik hem voor gekocht heb, maar ik vrees dat dit veel hoger gaat uitvallen, met het gevolg dat ik een paar tientjes in de maand meer ga betalen.

Groet willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Taxateur voor camper



Bericht door Dafluc »

Het is natuurlijk wel gewoon een feit dat campers meer waard geworden zijn. Althans, er worden nu hogere bedragen voor betaald. Of zeg jij als je hem verkoopt "Nee hoor. Dat is teveel, ik doe het voor vijfduizend minder, anders maak ik me nog winst". Denk het niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Taxateur voor camper



Bericht door EasyBee »

En dan gaat hij total loss en dan er achter komen dat je voor het onderverzekerde bedrag geen realistische vervanging kunt vinden, want de prijzen nu zo hoog.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Taxateur voor camper



Bericht door LMC591A28JTD »

willemzon schreef:
wo 27 okt 2021, 16:32
Weet je waar ik bang voor ben, dat de taxateur mee gaat in de camper gekte en de camper veel hoger taxeerd dan de reële waarde, met het gevolg dat aan de hand daarvan een veel hogere premie betaald moet worden

Mijn camper moet ook binnenkort getaxeerd worden vanwege het overstappen naar een andere verzekering. Ik zou het prima vinden als mijn camper getaxeerd wordt op de prijs of er iets onder waar ik hem voor gekocht heb, maar ik vrees dat dit veel hoger gaat uitvallen, met het gevolg dat ik een paar tientjes in de maand meer ga betalen.

Groet willem.
@Willemzon: Probeer eens Centraal Beheer. Heb ik ook gedaan. Zij bieden een driejarige aanschafwaardeverzekering met prima voorwaarden zonder taxatie. Je krijgt dus drie jaar je aanschafbedrag terug (als je tenminste bij een bedrijf met nota gekocht hebt). Zo'n taxateur kost minstens 100 euro en die moet jij betalen.
Verder ook geen ander gedoe (zoals verplichte bandenwissel na 6 jaar of kilometerbeperking). En je kunt als hij in de stalling gaat de verzekering gratis aanpassen. Bovendien 10% collectiviteitskorting gewoon als je ANWB-lid bent en ze kennen alleen maandbetaling. Voor mij is het dé verzekering.
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op wo 27 okt 2021, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Taxateur voor camper



Bericht door AadenAnke »

Ik kocht onze oude tok die was toen een kleine 28 jaar jong van een particulier zonder rekening dus en bij de NKC was het ook gelijk oké dat is dus de komende 3 jaar de waarde van uw camper en dat voor een wa plus premie was toen 9€ en nog wat per maand

Gr Aad
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Taxateur voor camper



Bericht door willemzon »

Ik ben van de nkc naar een andere verz gegaan, scheelde mij toch rond de 20 euro per maand en met betere voorwaarden zoals geen eigen risico.
Alleen ik moet een taxateur laten komen, kosten 120 euro,
Op zich wel een lekker idee dat hij dan voor 5 jaar tegen de taxatiewaarde is verzekerd, aan de andere kant hoevaak komt het procentueel voor dat de camper totall Los is of dat hij gestolen wordt.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Taxateur voor camper



Bericht door Cee Pee »

Niet vaak, maar je zult het maar net treffen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Taxateur voor camper



Bericht door EasyBee »

Daarom is het een verzekering. Voor het geval dat het misgaat.
Die verzekeringsmaatschappij gaat er ook van uit dat er niks gebeurt. Anders zou de premie onbetaalbaar worden of ze gaan failliet.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Taxateur voor camper



Bericht door AadenAnke »

Ga er vanuit dat je 30 jaar campert tel de premie over die 30 jaar op en kijk hoeveel het verschild met de gemiddelde aanschafprijs van een camper
Ooit vertelde iemand mij waarom verzekeren als je het zonder enig probleem zelf kan betalen? ja heb je miljoenen op je rekening waarom zou je dan je buscamper van 85.000€ verzekeren voor diefstal? Op mijn rekening staat geen miljoen sterker nog ook geen ton dus heb ik mijn camper voor diefstal verzekerd niet omdat die nu sneller wordt gestolen maar omdat ik niet zelf een vervanging kan betalen. Ik ben wat dat betreft altijd de Sjaak. Win nooit de hooft prijs in de loterij kom altijd net te laat bij de op is op aanbieding altijd als ik net getankt heb is de eerst volgende 3 cent goedkoper. Als ik hem niet verzeker dan verwacht ik dat het snel raak zal zijn :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Taxateur voor camper



Bericht door Dafluc »

Dat is dus de reden waarom iedereen zijn auto/camper/vul maar in in de verzekering doet. Omdat je niet zo een nieuwe kunt kopen. Denk niet dat iemand het doet om de maatschappijen overeind te houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Taxateur voor camper



Bericht door evdoetelaar+larana »

Een verzekering is verplicht voor ieder voertuig, dus je kan er niet omheen. Minimaal een WA-verzekering voor schade aan derden. De verzekeringspremie over de jaren afzetten tegen de aanschafwaarde van een camper, geldt dus alleen voor de +-dekking op de WA verzekering.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Taxateur voor camper



Bericht door B1gcheese »

willemzon schreef:
wo 27 okt 2021, 16:32
Weet je waar ik bang voor ben, dat de taxateur mee gaat in de camper gekte en de camper veel hoger taxeerd dan de reële waarde, met het gevolg dat aan de hand daarvan een veel hogere premie betaald moet worden

Mijn camper moet ook binnenkort getaxeerd worden vanwege het overstappen naar een andere verzekering. Ik zou het prima vinden als mijn camper getaxeerd wordt op de prijs of er iets onder waar ik hem voor gekocht heb, maar ik vrees dat dit veel hoger gaat uitvallen, met het gevolg dat ik een paar tientjes in de maand meer ga betalen.

Groet willem.
Het gaat erom dat je een vervangende camper kunt kopen. Ter info: mijn camper is onlangs getaxeerd en de taxateur gaf aan dat hij nu 5000 euro hoger inschat omdat campers duurder/schaarser zijn geworden.

Overigens kun je een geldige taxatie soms ook meenemen naar een andere verzekering.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie