Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door hathi »

Volgens mij is deze er al hoor gg

27CB444A-C3B9-4414-97FC-A84FB9104046.png
27CB444A-C3B9-4414-97FC-A84FB9104046.png (250.86 KiB) 743 keer bekeken
1DD4A92A-C5E6-42CF-B18E-CDE85073815C.png
1DD4A92A-C5E6-42CF-B18E-CDE85073815C.png (105.22 KiB) 743 keer bekeken
975711A3-9E48-4548-85DB-DD44D8F918AC.png
975711A3-9E48-4548-85DB-DD44D8F918AC.png (185.08 KiB) 743 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door EasyBee »

Staat ook in het artikel:
En sinds kort is er de e-Fixxter: een vier- of vijfpersoons buscamper van het Nederlandse Camperfixx op basis van de elektrische Peugeot Expert, Opel Vivaro, Toyota Proace of Citroën Jumpy. De actieradius bedraagt zo'n 300 kilometer. Er is ook een extra lange (plus 35 centimeter) e-Fixxter XXL met extra woonruimte, meer kastruimte, grotere koelkast en een 10 centimeter langer tweepersoonsbed. Camperfixx werkt samen met autodealer Haaima Hylkema en laat de campers bouwen bij een beproefde Nederlandse autofabrikant: VDL. Reken op prijzen van al gauw 70.000 euro.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door marjasjaak »

Er zijn al een paar elektrisch naar de Noordkaap gereden.
Waaronder.
https://www.youtube.com/watch?v=aAt2Y4_ ... Rc&index=1
Je moet alleen de laadstations goed uitkienen.
Sjaak.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door de Jonckheer »

Voor €70k een piepklein campertje kopen omdat die op accu stroom rijd. En wat na 5 a 6 jaar wanneer die accu aan vervanging toe is? Die is zo duur dat je net zo goed weer een nieuwe kunt kopen. Ze zullen vast wel niet in rijen van 3 aan de deur staan om zo'n ding aan te schaffen. :lol: Voor die prijs kan ik wel wat beters bedenken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door Bob Diesel »

Nico
Te veel met teveel ,
En in voor niche , omdat het te koop is kopen we het
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door kampertjes »

Het lijkt me meer zoden aan de dijk te zetten als de bedrijfswagens elektrisch worden. Maar de keuze is nog niet zo reuze. En in aanschaf dubbele van diesel ondanks subsidie. Met een e Crafter kom je net 120 km ver en dan nog met Max 100 km/uur zonder aanhanger.
Nee, er is nog enige innovatie voor nodig.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door Dafluc »

Vandaar de titel.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door seth_space »

Het gaat nu snel. Accu technologie is al beter ( en veel langere levensduur dus minder e -waste)
Die electrische camper komt er.
Het grote werk begint ook al te komen.
https://www.ad.nl/auto/het-kan-dus-wel- ... ~a978e708/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door Kroppie »

de eerste diesel en benz motoren waren ook niet zo perfekt als die van de laatse 5 jaar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door kampertjes »

seth_space schreef:
do 13 mei 2021, 18:09
Het gaat nu snel. Accu technologie is al beter ( en veel langere levensduur dus minder e -waste)
Die electrische camper komt er.
Het grote werk begint ook al te komen.
https://www.ad.nl/auto/het-kan-dus-wel- ... ~a978e708/
Ik zie dat toch anders. Dat er 1!! 50 tonner op de Nl weg rijdt met actieradius van 150 km .... wat zegt dat nou helemaal.
Ik doe het wagenparkbeheer op de zaak en volg het op de voet. Maar voor de inzet van fullsize bestelwagen met 3,5 ton aanhanger die 400 km moet kunnen rijden zonder opladen.... nee echt, dat duurt nog wel even.
Tot zolang verstoken we HVO diesel.
Terug naar de campers: wie heeft er in zijn vakantie zin in een puzzeltocht van laadpaal naar laadpaal? De laad infrastructuur is in meeste landen nog lang niet zo ver als in NL. En al helemaal niet in de dunbevolkte gebieden die althans voor mij de voorkeur genieten.
Ik ben oprecht voor duurzaam vervoer, doe daar op de zaak en privé veel aan maar voor campers zie ik nut en noodzaak voorlopig niet. Meeste rijden veel minder dan 10000 km/jaar. Moet je daar de schaarse grondstoffen van de accu’s aan besteden? Dat kun je beter doen aan een bus die K50 per jaar wegwerkt.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door Lambiek »

Veel op reis gaan zodat je 50k haalt
.
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door Dutch Traveler »

Wel Kampertje, hier wil ik toch wel even op reageren.
Rijd er maar één 50 tonner rond met een aktieradius van 150 km ? Waar slaat dit nu op ?
Dan volg je alle ontwikkelingen volgens mij niet helemaal.
Bron : www.fiatprofessional.com/nl/e-ducato-electric/kenmerken.
Te bestellen als bestelauto en als chassis cabine. Met een actieradius tot 360 km, en een laadvermogen tot 1900 kilo.
Ik weet vrijwel zeker dat de E Ducato op de eerste de beste camperbeurs toch echt wel zijn opwachting gaat maken.

Maar jij verstookt graag diesel, geniet er dan nog maar van, ZOLANG DAT NOG IS TOEGESTAAN.
Zelfs de nieuwste euro 5 en Euro 6 diesels mogen in 2021 in alle milieuzones geweigerd worden, volgens een uitspraak van het Europese hof.
Bron : www.ad.nl/auto/superuitstoters-maken-oo ... ~aea8127c/
Bron : www.ad.nl/auto/europese-steden-mogen-va ... ~aaf7a4e4/
Dit omdat deze "schone" diesels tijdens het regenereren, met een extra shot diesel, massa's kankerverwekkende ROET en FIJNSTOF uitbraken.
In heel Europa zijn ze het zat, er zijn nu al meer dan 1.500.000.000 van deze "opschoon regeneratiebeurtjes" per jaar.
Vraag maar voor een nieuwste Euro 6 D Temp een Duits milieu vignet aan, dan krijg je géén lichtblauwe euro 5, en ook géén donkerblauwe euro 6, maar gewoon een GROEN Euro 4 vignet.
En praat maar niet over "dan ga ik wel naar Duitsland". Daar ligt ene Mevrouw Annalena Baerbock goed in de peilingen.
Bron: www.nos.nl/artikel/2377362-wordt-deze-4 ... skanselier
En laat die madam, als je haar programma een beetje hebt gelezen, nu net een enorme pleuris hekel hebben aan diesels.

Ik ben trouwens ook bezig met een elektrische "mini" camper.
Ik hoop met een optie waarbij, als het lukt, mijn actieradius met een accu pakket van 66 KWH meer dan 500 km bedraagt.
Wel een beetje bijblijven dus, zou ik zeggen.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Elektrische camper is er bijna, maar nog niet helemaal



Bericht door kampertjes »

Ik ben helemaal bij hoor, no worries.
Maar die 360 km zal in de praktijk niet meer zijn dan 250, als je dat in de winter al haalt.
Laadvermogen voor de L4 is dan inclusief de chauffeur 720 kg..... tja.... en aanhanger? Dus daar kun je niet veel mee op B
Kale prijs 73.200 ex. :?:

Prima voor een koerier in de stad misschien misschien maar dan houd het wel even op.
Komt allemaal wel, maar het duurt nog even voor het echt zo ver is.
En.... op de zaak hebben we ook elektrisch vervoer hoor, ook al een bus (Peugeot expert) maar probleemloos zou ik het allemaal niet willen noemen.
Plaats reactie