notarieel betalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door seth_space »

Dat kan. Niet gebruiken dan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
isoplus
Berichten: 6333
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: notarieel betalen



Bericht door isoplus »

Niet moeilijk te begrijpen hoor, even beter je best doen!
Via de derdengeldenrekening kan gecontroleerd worden of koper en verkoper aan hun contractverplichtingen voldaan hebben, pas als aan alle voorwaarden voldaan is keert de derdengeldenrekening de koopsom aan de verkoper uit.
Een prima garantie dus voor zowel koper als verkoper, natuurlijk kost dat geld maar als je iets verkoopt met als voorwaarde dat de koper de bijkomende kosten betaald( kosten koper) heb je daar als verkoper niets mee te doen.
Voor een camper van een paar duizend euro heeft zo'n transactie geen zin maar bij hoge bedragen en wat opleveringseisen een aan te bevelen manier van werken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: notarieel betalen



Bericht door hathi »

Ach dat doet Marktplaats ook al een hele tijd,maar dan aanzienlijk goedkoper :-B,en dan heet het gelijk oversteken
Hans
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3248
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door B1gcheese »

Toen ik mijn vorige camper verkocht heb ik gewoon het geld over laten maken door de koper, en gecheckt of het op mijn rekening stond. Alle transacties boven de 10k worden sowieso onder de loep genomen door de belastingdienst dus van witwassen zal geen sprake zijn. En het geld staat direct op de rekening. De bank houdt het ook in de gaten, want het werd gemarkeerd als 'verdachte transactie' tussen twee particuliere rekeningen en de koper moest eerst de bank verzekeren dat het in orde was voor ze de transactie lieten plaatsvinden. Veel veiliger kan het niet.

De huidige camper hebben we gekocht bij de dealer. Vooruitbetaald minus 3000 euro omdat ik eerst wilde checken of ze alles wat we besproken hadden ook uitgevoerd hadden, bij aflevering het restant gepind. Daar liepen we misschien het risico dat de dealer in de tussentijd failliet was gegaan. Dat is gelukkig niet gebeurd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: notarieel betalen



Bericht door Zadowolony »

Onze dealer was twee weken na aankoop van onze splinternieuwe camper failliet. Dat was wel ff slikken. Mag maar 50 duizend per dag overmaken, dus een groot deel had ik dag van tevoren gestort en de rest ter plekke gepind.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door seth_space »

hathi schreef:
do 06 mei 2021, 0:09
Ach dat doet Marktplaats ook al een hele tijd,maar dan aanzienlijk goedkoper :-B,en dan heet het gelijk oversteken
Hoezo goedkoper?
Voor de Gelijk Oversteken Service betaal je 4,5% van de afgesproken verkoopprijs plus € 0,40 aan servicekosten
leuk prijsje bij een camper van al snel tien duizenden euros
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door jheeck »

Zadowolony schreef:
do 06 mei 2021, 8:32
Onze dealer was twee weken na aankoop van onze splinternieuwe camper failliet. Dat was wel ff slikken.
Dan krijg je het wel even warm, ja. :shock: Ik heb het hele bedrag twee dagen voor levering overgemaakt in de (gelukkig terechte) veronderstelling dat ik met een gezond bedrijf zaken deed, dat leek me een aanvaardbaar riscio. Ik huurde er al twee jaar dus er was vertrouwen opgebouwd.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: notarieel betalen



Bericht door Zadowolony »

Dit bedrijf bestond ook al jaren, dus dat is geen garantie….Ze hebben overigens een doorstart gemaakt als tussenhandel volgens mij, maar verkopen niet meer aan particulieren
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1720
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: notarieel betalen



Bericht door marjasjaak »

Via de banken kan je nu direct overboeken. Alleen tussen verschillende banken kan het tijdens weekend of feestdag soms wat langer duren.
Vertrouw alleen je eigen bankapp voor ontvangst controle.
Sjaak.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door Bas vd laar »

Alleen tussen verschillende banken kan het tijdens weekend of feestdag soms wat langer duren.
Dat is niet meer zo.
Bij de grote banken is het direct zichtbaar, dus van ING naar Rabo is 1 op 1, ook op zon-en feestdagen.
Maak je bijvoorbeeld van KNAB naar Rabo over en het is meer dan 250 euro, dan kan het wel even duren, zelfs doordeweeks. Heel irritant.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: notarieel betalen



Bericht door Marco Polo »

Feitelijk mag dat niet meer sinds 2 jaar.
Is valutering volgens mij.
Paar uur zit er nog wel eens tussen maar geen hele dagen.
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: notarieel betalen



Bericht door Malamu »

Als ik het commentaar lees van Notarieel betalen en kijk op hun websites gaan bij mij alle alarmbellen af. Er komt geen notaris aan te pas! Op de ene site staat dat ze zelf notaris zijn, op de andere staat dat de vader van de oprichter notaris was. Daarnaast is er een waslijst aan BV's die zich allemaal richten op financiële dienstverlening. Bovendien: ze zoeken kapitaal en bieden een rente van 8.5%! en dat is een zeer hoog percentage.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
tdj
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 18:06
Locatie: Zuid-Beveland

Re: notarieel betalen



Bericht door tdj »

Bas vd laar schreef:
do 06 mei 2021, 13:04
Maak je bijvoorbeeld van KNAB naar Rabo over en het is meer dan 250 euro, dan kan het wel even duren, zelfs doordeweeks. Heel irritant.
Nog steeds? Ik gebruik beiden al een paar jaar zeer frequent en het is tegenwoordig echt "instant payment" snelheid is mijn ervaring, ook met grotere bedragen. Alleen tijdens een maandafsluiting die in het weekend valt heeft vanuit Knab een keer wat langer geduurd. Wat wel speelt (maar daar hebben we het denk ik niet over) is dat zakelijke batchbetalingen per definitie geen "instant payment transactie" zijn, die doet er dan ook beduidend langer over. Ook geplande betalingen zijn (meestal?) geen instant payment transacties, maar ja, die kun je dan ook vooraf plannen op het gewenste moment, zolang het maar geen weekend of zo is. Overigens doen in NL momenteel ABN, ASN, ING, KNAB, Rabo, RegioBank en SNS mee aan instant payment (zie https://www.betaalvereniging.nl/betalin ... -payments/) , dus niet per definitie "alle grote banken" want een aantal (internationale) grote zakenbanken ontbreken, maar daar hebben wij denk ik geen last van :wink:
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb het 2x meegemaakt de afgelopen maanden.
Waren gewoon betalingen van particulier naar mij.
Paar uur later was het er wel, maar wel vervelend om daar op te moeten wachten.
Belletje naar de bank gaf ook geen uitsluitsel, ze wisten niet waar het geld zich op dat moment bevond, was wel afgeschreven maar bij mij nog niet zichtbaar.
Ze wisten wel zeker dat het bij mij bijgeschreven zou worden, dus dat stelde me wel gerust.
Plaats reactie