Toekomstige verwachtingen voor diesels

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door AadenAnke »

Wel Nico voor de zelfde reden dat we zoveel meer voor benzine en diesel betalen, dat heet belasting! Daar krijgen we dan weer andere dingen voor terug die daar mee betaald zijn. Als je puur naar kostprijzen gaat kijken inclusief grondstof fabricage transport en afvoer en opruimen dan is kernenergie ook in het prijskaartje verhaal niet echt gunstig. Deze week was er weer in het nieuws over Japan, besmet water maar in zee lozen want we weten niet wat ermee te doen dus flink verdunnen en het is niet meer te vinden. :bang: De reden dat ik zeg niet doen.

Gr. Aad
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Camper-T »

de Jonckheer schreef:
vr 16 apr 2021, 12:55
Rusland is niet van Nederland afhankelijk, eerder andersom omdat Nederland het enige land is die "van het gas af wil", wat van geen kan lukt tot dusver. En dat terwijl je in Duitsland subsidie krijgt als áán het gas wil. Nederland is wat het gas betreft in de EU dus gekke Henkie. Voorlopig is aardgas nog steeds het schoonste wat je kunt bedenken met als goede 2e kernenergie. Als je vertelt dat de windenergie zo goedkoop is vertel je er niet bij wat de afschrijving van die molens kost dus is dat gewoon niet waar en zou dat wél waar zijn, waarom moeten wij dan dan zo schofterig veel voor elektriciteit betalen?
Ben ik geheel met je eens, wij tegen hoge (laag rendabele) investeringen voor alternatieven van het gas af met 10 man en in Duitsland tegen betaling aan het gas met 1000 man. En ik altijd maar denken dat Nederland zijn oosterbuur vaak volgt, tot de DIN normen toe.
Windmolens worden met flinke subsidie gebouwd en die subsidie haalt Den Haag/Brussel netjes terug via de energiekosten die wij moeten betalen.
Energie is niet voor niets een grote speler in de globale politiek, hierin is heel veel afhankelijkheid dus daarmee kun je goed schaken op hoog niveau.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Ruud Adam »

We wijken best af van wat de verwachtingen voor dieselvoertuigen en de emissie-zones zijn...
Groet, Ruud
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Arie55 »

Zelfs als je nu al wil anticiperen op het gegeven, word ik van de geboden oplossingen alleen maar chagrijnig. De diesel zelf zal steeds meer geweerd worden. En zoals al gezegd, voor de meeste camperaars geen issue omdat je met camper niks te zoeken hebt in een stad. Met de fiets zie je meer. Schrijnender vind ik de verboden (straks) om niet meer door een gebied te mogen rijden.

Dan helemaal de boeg omgooien en kijken naar een elektrische camper. Die zijn enorm duur nu, met een actieradius van bijna niks. Zelf aan de slag gaan met een elektrische auto? Dat kan nu ook al. De actieradius van die verkrijgbare auto's is helemaal treurig.

Ik denk maar dat ik in bed duik, met de dekens over het hoofd heen getrokken. Misschien dat dromenland nog iets vrolijks brengt. :cry:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Autocaravana »

Nederland het enige land is die "van het gas af wil", wat van geen kan lukt tot dusver. En dat terwijl je in Duitsland subsidie krijgt als áán het gas wil.
Vreemd dat mensen dit tendentieuze Telegraafverhaal keer op keer verspreiden.
Gas is een fossiele brandstof waar we zo snel mogelijk van af moeten, want het verbranden van gas brengt CO2 in de atmosfeer.
Soms worden tijdelijke oplossingen bedacht om de landelijke CO2-uitstoot te verminderen. In Duitsland is dat op beperkte schaal aardgas in plaats van stookolie. Mensen worden verleid met subsidie onder bepaalde voorwaarden om die overstap te doen. Uiteindelijk zullen ze daar ook allemaal van het gas af moeten.
In Nederland lukt dat nu al en het zal steeds massaler gaan gebeuren. Zelf heb ik die stap al gezet en het blijkt nog geld te besparen ook.
Als je vertelt dat de windenergie zo goedkoop is vertel je er niet bij wat de afschrijving van die molens kost
Afschrijving en rente zitten uiteraard in de kWh-kosten verdisconteerd.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door de Jonckheer »

Je geloofd toch zelf niet dat ze een pijpleiding van Rusland naar hier gaan aanleggen als iedereen met een paar jaar van het gas afgaat? Wat ik ook een goeie vind: om co2 te verminderen gaan we bomen verbranden! Op papier klopt dat wel uiteraard ander deden ze dat niet maar in de praktijk? Bedrog is een veel te vriendelijke uitdrukking. En o ja, de wieken van die molens begraven ze omdat ze niet weten wat ze ermee aan moeten, erg milieuvriendelijk.
Ja natuurlijk ben jij nu goedkoper uit, dat is het lokkertje, maar wacht maar tot er veel hetzelfde gaan doen dan gaan vanzelf de tarieven omhoog want belastinggeld moet er komen want Sinterklaas woont echt niet in Spanje maar zeker in Nederland die zelfs in coronatijd met gulle hand miljarden overal heen strooit alsof er hier niets aan de hand is. Verbijsterend.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door AadenAnke »

Ja sommige gedachtengangen zijn inderdaad verbijsterend

Gr. Aad
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door stobbie »

Het blijft gewoon zonde dat er zoveel miljarden in een waterstofeconomie gepompt worden, het gaat alleen maar om geld.
Een groen imago, om weer een tijd veel geld te kunnen verdienen tot de wereld eindelijk de waterstofbubbel doorprikt.
Het is net als met biomassa, dat heeft ook een tijd geduurd voordat men er achter was hoe slecht het was, maar je kan niet zomaar in een keer stoppen.

Iedereen die een beetje kan rekenen en even een beetje leest weet dat waterstof het milieu alleen maar zal verslechteren en ook nog eens schreeuwend duur is voor de consument.

Alleen zijn er zovelen die in de marketing trappen, en alleen nog maar horen wat aansluit bij hun hoop en wensen.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door de Jonckheer »

Misschien is dit een optie? https://www.neste.nl/neste-my-renewable-diesel/hvo
Moet het wel financieel ook interessant zijn uiteraard.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Will »

Autocaravana schreef:
vr 16 apr 2021, 16:36

Vreemd dat mensen dit tendentieuze Telegraafverhaal keer op keer verspreiden.
Gas is een fossiele brandstof waar we zo snel mogelijk van af moeten, want het verbranden van gas brengt CO2 in de atmosfeer.


Wij wonen in het Groene Hart daar zijn ze nu aan uitvogelen waar ze windmolens en zonneparken neer kunnen zetten dat moet je toch niet willen.
Prachtige natuurgebieden worden verstoord plus de horizonvervuiling waar je mee te maken krijg.
De parken zijn van multi's die de subsidie's opslurpen en stroom gaan leveren aan data centra waar geen mens zijn brood verdiend.
Op daken van gebouwen en huizen dat vind ik wel een goede oplossing.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Kroppie »

ik ben blij met mijn zonnepanelen (5600Wp), en mijn zonne boiler, heb afgelopen jaar geen gas nodig gehad, en nu draait de meter ook alweer stevig terug. :thumbup: :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door metatoon »

Ik ga iets geks benoemen.
Waarom geen subsidie op niet electrische fietsen?
Zomaar tussen door hoor ,mijn excuses bij voorbaat voor deze wel zeer onsmakelijke opmerking! :crazy:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door AadenAnke »

@Jos op dit moment van de dag al ruim 26 kilowatt vandaag gaan echt flink over de 30 heen :cheers: :cheers:

Gr. Aad
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: Toekomstige verwachtingen voor diesels



Bericht door Dutch Traveler »

Mooi toch Aad..

Mijn toekomstige bus camper (hopelijk komt hij in het najaar) heeft een accu pakket van 33 kwh.

Met één zo'n dagopbrengst is mijn accupakket dan weer helemaal volgeladen en goed voor 275 echte kilometers.

Vooruitzichten worden steeds beter zo.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Plaats reactie